Maximaal cellen op 710 motor?

Weet iemand hoeveel cellen er maximaal op de 710 motor kan/mogen die bij de standaard aandrijfset van de Robbe Magin One zit?
Dit in verband met een niet tevreden snelhied van de Magin one met 2x 6 cellen.

Bij robbe geven ze 12 cellen op. Ik denk dat je maximaal met de standaard motor 14 cellen kan varen, maar meer dan dat zou ik persoonlijk niet doen. als je sneller zou willen zou ik de standaard motor gewoon vervangen voor een snellere. B.v. een 700 neodym. of een ultra.

Nee helaas, en helaas meen ik. Ik heb er wel de nodige zien varen en ik moet zeggen, sinds ze de standaard motor hebben vervangen voor een snellere begon ook ik me op mijn achter hoofd te krabben van......MMmmm. Moest binnen kort ook maar eens beginnen aan een Magin.

Weet je toevallig ook de modificatie(s) van degene die je hebt zien varen want ik kan wel huilen zeg. Mijn Robbe Montega vaart nog harder.

Hi Montega!
Ik vaar zelf o.a. met een Magin One en hij bevalt me prima.
Ik heb ergens een vermoeden dat de 710 motor die Robbe meelevert bijna dezelfde spec's heeft als de 700 Neodym, maar het kan net een paar rpm's schelen. 14 cellen is een must voor de 700 Neo, en dan gaat de Magin lekker vlot. Misschien nog belangrijker dan de motor is de keuze van de juiste cellen. Met de rode 3300's van GP gaat hij als een speer. De prop is een gwone 45-er Carbon van Graupner. Ik wil daar v/h weekend toch nog eens een 48-er ondergooien en kijken hoe hij dan gaat. Voor de rest heb ik hen helemaal standaard gebouwd. Mocht je nog wat willen weten, dan hoor ik dat graag,

groetjes,

mark65

Back