Dag Bertus,
Enkele gedachtes over dit onderwerp:
Er worden V-kabeltjes aangeboden, ofwel je kan iig 2 servo's per kanaal aansluiten. Of meer per kanaal mogelijk is zou ik nietdurven zeggen. Ik kan me voorstellen dat de signaalleiding gelimiteerd is tot een beperkt aantal servo's.
Bij een 9 kanaals ontvanger zou je dus op 18 servo's komen.
Een limiet lijkt me de stroomdoorvoer. Om de beginnen een standaard Futaba schakelaar/accustekker wordt boven de 2 a 2.5 A al warm. Gezien de blokkerstromen van moderne digitale servo's zit je daar al snel aan. Dit zie ik dan ook als 1 van de grootste voordelen van de door jouw bedoelde apparaten. Een gescheiden stroomcircuit voor servo's en ontvanger. De ontvanger krijgt zo een mooie constante spanning aangeboden en de stroomtoeveor naar de servo's kan met dikke draden een aansluitingen uitgevoerd worden.
Een handig apparaatje om hier wat testjes mee te doen is de Voltspy MC2 van Graupner(zou ondertussen al MC4 kunnen zijn, heet Blinkie bij Schulze meen ik).
Dit apparaatje meet de momentane spanning op de ontvanger en onthoudt de minimumspanning die is voor gekomen tijdens een vlucht (bijvoorbeeld als je alle roeren in de hoek gooit voor een snapje en de servo's tegelijk hard moeten werken, wat een ongewenste spanningsdip tot gevolg kan hebben). Die kun je dus prachtig na de vlucht aflezen.
Tevens telt het apparaatje het aantal storingen die zijn voorgekomen tijdens een vlucht.
Gerben