maximum formaat Propellor

Discussie in 'Multicopters' gestart door cmug, 8 apr 2020.

  1. cmug

    cmug

    Lid geworden:
    30 jan 2020
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Grunn
    Ik ben aan het spelen met eCalc. Nu heb ik op mijn huidige hexacopter een 12 inch propeller. De diameter van de drone is 690 mm. Dus in theorie mag er een 13 inch diameter propeller op. En ik lees dat je hoogste rendement hebt met grooste propeller. Maar zie ook dat de propeller uiteinden dan maar 1 cm uit elkaar verwijderd zijn. Beïnvloeden de propeller elkaar dan niet ?
    Wat is wijs als ik nieuwe propeller-set ga bestellen voor 12" of voor 13" kiezen ?
    Ik gebruik wil de drone gebruiken als foto drone. Dus snelheid en wendbaarheid interesseren mij niet. Wel lange vliegtijd en stabiliteit.
    Vast bedankt voor jullie reactie's
     
  2. cmug

    cmug

    Lid geworden:
    30 jan 2020
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Grunn
    Ooh en dan komt opeens een aanvullende vraag boven drijven. Maakt de kleur van de propeller uit i.h.k.v. de fotografie ? En dan bedoel ik niet op als de propeller in beeld komt.
    Maar als je bijv. voor knal rood kiest, kan dit een kleurzweem op je foto veroorzaken ? Is het veiliger om wit of zwart te kiezen ?
     
  3. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Je moet den efficiente combinatie zoeken, dat die props zo dicht bij elkaar komen is niet van belang, wel de thrust/gewicht/vermogen verhouding, in sommige gevallen kun je met een kleinere motor en grotere prop veel zuiniger vliegen, dus, setje 13” aanschaffen en proberen, qua kleur maakt t niks uit zolang ze niet in beeld komen, als ze wel in beeld komen dan kun je t beste doorzichtige grijze (smoke) nemen, maar die zijn er niet in dat formaat, hou je props dus buiten beeld
     
  4. cmug

    cmug

    Lid geworden:
    30 jan 2020
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Grunn
    Mooi bedankt. ik heb intussen een setje 13" besteld. Ben benieuwd . Volgens eCalc scheelt het kleine 10 % vliegtijd da's en van die kleine stukjes moet ik het hebben. Want erg lang zal mij drone hoe dan ook niet kunnen vliegen heb ik al door. Dat zijn gewoon wat technische wetten waar ik niet om heen kom hoe ik ook probeer met andere keuzes van onderdelen.
     

Deel Deze Pagina