Maximum hoogte te halen met een Easystar..

Hoe hoog kan men met een Easystar komen? Iemand een idee?
Ok, je mag wettelijk niet hoger dan 300m maar we weten dat de Easystar wel al wat meer gedaan heeft ;)

1100m mag alvast geen probleem zijn volgens deze video maar waar stopt het?
FPV Night, 1km height, RVOSD, KX191 900MHz 500mW 8dBi Patch antenna on Vimeo

Is batterij capaciteit uiteindelijk de limit?

Je ziet hem niet meer vanaf de grond bij ongeveer 400 a 500 meter .
mij twinstarr was met 650 meter al een piepklein kruisje .
dus je ogen zijn je limiet ,

Ik denk dat de vraagsteller meer bedoelt wat de kist kan.
Ik vraag me dat ook wel eens af wat is het plafond van een kist.
Ik weet niet hoe dat precies heet maar dat de lucht te dun wordt voor een model zeg maar.

Ik neem aan dat het zonder thermiek moet anders kan je wel erg hoog komen als het weer er naar is.

Inderdaad, wat is nu het plafond van een propellor RC vliegtuig zoals een easystar.
Is er wel een plafond voor een propellor vliegtuig of vliegt hij uiteindelijk "into space"... ik kan het me niet voorstellen :)

Zonder hulpmiddelen, ok zo'n 650m (volgens Wiebe) dit vind ik al heel wat!
Met hulpmiddelen (verrekijker) zo'n 2573m zoals we hier vinden FAI Ray Cooper hoewel dat geen easystar is maar goed, mag ook.
Ook unmaned maar op een ietwat grotere schaal 29,260m de Helios maar deze heeft wel z'n eigen power mee natuurlijk.

Tsja, na direct zicht en zicht met hulpmiddelen volgt het probleem van reikwijdte van de zender. ;) Als je dat ook weet te overwinnen.... Zo'n 10 kilometer moet met een EasyStar denk ik wel te halen zijn. 8) :mrgreen:

tis daarboven op 10 km wel lekker koud he:D, weet niet of je electronica daar zou van houd....
We gaan er nu al van uit dat alle techniek het haalt en gaat alleen nog om bijv. draagvermogen. ;) Voordeel is dat je vlieger van piepschuim is en dat isoleert best aardig. :D

lipos niet als je de verhalen mag geloven ;)
LiFePo is dan nog meer in het voordeel omdat die nog minder temperatuurgevoelig zijn.

Hmm, het wordt inderdaad koud daarboven, Lipo's zullen wellicht vervallen, maar...

LiFePo is dan nog meer in het voordeel omdat die nog minder temperatuurgevoelig zijn.

Klopt dit, ze hebben nochtans de Mars Rovers met Lithion batterijen van Yardney USA uitgerust, ik denk dat Lithium al meer zichzelf bewezen heeft in extreme temp. condities.

Inderdaad, de Easysar isoleert toch al een beetje maar loopt wellicht tegen draagvermogen aan.

Klopt dit, ze hebben nochtans de Mars Rovers met Lithion batterijen van Yardney USA uitgerust, ik denk dat Lithium al meer zichzelf bewezen heeft in extreme temp. condities.

Inderdaad, de Easysar isoleert toch al een beetje maar loopt wellicht tegen draagvermogen aan.
LiIon wordt vaak gebruikt als verzamelnaam voor alle Lithium accu's. LiIon en LiPo doen op zich niet echt onder voor elkaar. Lithium Polymer (LiPo) is het goedkoopste en lichtste met de hoogste energiedichtheid. Duurder alternatief is dan Lithium Ferro Phospate (LiFePO of Nanofosfaat) die als nadeel heeft relatief zwaar te zijn maar weer als voordeel heeft dat je ze "te ver" mag ontladen en heel heftig kunt ontladen (tot 60C).

Back