Maxxtrax LiPo + lader

Hoi,

Ik ben op zoek naar een LiPo + lader voor mijn Traxxas Stampede 4x4 VXL brushless. Ik heb op zich geen specifieke eisen anders dan duurzaamheid, prijs, gebruiksgemak.

De Maxxtrax 11.1v / 5000 mah lijkt een goede optie. Wat zijn de ervaringen met deze LiPo?

Qua lader denk ik aan de Maxxtrax 680 AC of de IMAX B6. Wat zijn de ervaringen met deze laders?

Bedankt!

ik heb de Maxxtrax 680 AC vind het een goede lader wel maakt de fan erg veel herrie.
en even goed inlezen is wel nodig de lader heeft erg veel mogelijkheden.
ik laad de lipos ook gebalanceerd op dan moet je ook de kleine laad stekkers aansluiten zodat de lader de cellen in de gaten kan houden, maar de handleiding op bijgeleverde cd rom is wel duidelijk vind ik
geen ervaring met andere laders heb pas een rc auto gekocht
2 x 7,4v 2000mah accus parallel geschakeld (dus eingenlijk een accu van 7.4v 4000mah) laad ie in ongeveer 50 min op met 6A
een Maxxtrax 11.1v / 5000 mah zou ie ook gewoon met 11.1v en 6A kunnen laden als de accu daar voor geschikt is.
op de achterzijde van een lipo staat bijvoorbeeld max laden met 2c (betekend 2 keer capaciteit van accu)dat betekend dat je een 5000mah accu max met 10A mag laden.
2 x5000mah=10000mah en das 10A

Laatst bewerkt:
Thanks, ik heb inmiddels ook de 680 AC+ gekocht. Is mij niet helemaal duidelijk welke "algemene" settings moeten worden ingesteld voordat ik de LiPo Balance Charge ga doen. In de handleiding staan deze settings onder het kopje "Users Setup" (ik gebruik de Engelse versie).

De LiPo is 3S 11.1V 4000 mah en heb binnen Balance Charge de laadstroom ingesteld op 2.0A (=0.5C) en voltage op 11.1v - is dat alles?

Ja das alles idd, en als je gebalanceerd laad ook de kleine stekkers aansluiten op het balansbordje.
Hoe snel mag de lipo max laden?, nu duurt het nog zeker 2 uren voor ie vol is.
als ie bijvoorbeeld max met 2c geladen kan worden (is 8A met jouw accu) zou je met 6A kunnen laden als het snel moet gaan en zit je nog binnen de norm van de accu.

Back