Maxxtraxx 680 ac+ start niet op

Hallo modelbouwers,

ik heb al een tijdje een Maxxtraxx 680 ac+, en ben daar heel tevreden mee.
maar toen ik dit weekend mijn batterij heb laten opladen, ben ik hem vergeten en toen ik de volgende dag kwam kijken, stond hij af. ik ontkoppelde de batterij, trok de stekker uit en stak hem weer in maar de lader reageerde niet.
hoe komt dit en wat kan ik er aan doen?

alvast bedankt,
Gilles

Merk/type accu? Hoeveel cellen? Was de accu wel geladen naderhand?

Wat is niet reageren? Wat deed hij wel, wat zag je op display?

de accu was een 2100mAh 2s 7.4v Lipo batterij van het merk RC Plus.

met niet reageren bedoel ik dat er helemaal niets op het display verschijnt,
het licht niet eens op. er is dus geen zichtbaar of hoorbaar verschil tussen stekker in en stekker uit.

Je kunt een andere 230volt kabel proberen als je die hebt liggen. Maar display kan kapot zijn, het 230volt deel kan kapot zijn, daarvoor iemand nodig met kennis van elektronica.

ben ermee naar mijn lokale hobbyshop geweest, en hij wist direct wat de fout was; de voedingskabel was binnenin gekraakt. hij wist het direct omdat hij het zelf voorgehad had. daarom zal hij het nooit meer vergeten, en ik nu ook niet!:D

Wat was er bij jou precies "gekraakt"?

Bij mij valt de lader zo nu en dan ook uit, maar het lijkt niet in de kabel, maar in de aansluiting in de lader te zitten. Een keer frummelen met de stekker en hij springt weer aan.

Ik heb meerdere kabels geprobeerd en bij allemaal hetzelfde probleem. De lader open gehad en alle solderingen en verbindingen intern zijn goed. Het lijkt haast of de pennen van de aansluiting niet lang genoeg- of te dun zijn.

Iets binnenin de kabel aan de kant van de lader, met een nieuwe kabel was het opgelost.
Zou het kunnen dat het aan de stekker zelf ligt bij jou? Misschien voor de zekerheid een op een andere proberen of hij het dan ook doet

Probleem inmiddels gevonden.

toen ik de lader open schroefde viel het me direct op dat de voedingsmodule op maandagmorgen na een heftig weekend door een invalkracht die op dat moment nog geen soldeerles had gehad gesoldeerd was.

Even nagelopen en al snel bleek dat de soldering van 1 van de pootjes van de fets losgekomen was.

Back