mazda 6 verdere behandeling

• Topicstarter Topicstarter TT-01 rcdriver
  • Startdatum Startdatum
T

TT-01 rcdriver

Guest
deze body is voor mij gespoten van mustang.
kijk en antwoord:
mijnmazda.jpg

mijnmazda3.jpg

mijnmazda2.jpg

klaar :
mybody2%7E0.jpg

mybody3.jpg

my%20body.jpg

:) ready to win :P

Ziet er inderdaad goed uit, maar ik zie dat je niet afgespoten hebt met bijvoorbeeld wit....
De gril ziet er wat 'rafelig' uit of ligt dat aan de foto

het "rafelige" van de gril is bedrog op de foto !... neem maar van mij aan dat het er in het echt goed uitziet.
Ik spuit altijd alles af met wit om de kleuren fel en echt te houden !
Als je goed kijkt kun je het juist wel zien ! met name de eerste foto van boven waar de body klaar is.

Groeten,
Ruben

mustang zei:
het "rafelige" van de gril is bedrog op de foto !... neem maar van mij aan dat het er in het echt goed uitziet.
Ik spuit altijd alles af met wit om de kleuren fel en echt te houden !
Als je goed kijkt kun je het juist wel zien ! met name de eerste foto van boven waar de body klaar is.

Groeten,
Ruben
ja want ruben heeft hem gespoten, en verkleinen heeft als negative bijwerking, rafelen van originele foto.

TT-01 rcdriver zei:
ja want ruben heeft hem gespoten, en verkleinen heeft als negative bijwerking, rafelen van originele foto.

denk dat dan aan jouw manier van verkleinen ligt....

Als je foto een goede resolutie heeft en je gebruikt een fatsoenlijk fotobewerkingsprogramma (Photoshop oid) moet verkleinen zonder erg fors kwaliteitsverlies geen probleem zijn....

Ik zou het niet kunnen, een body zo spuiten, maar helemaal strak is het hier en daar niet lijkt me.

hoe heb je dit grote stuk afgeplakt want met plakband ben je de hele dag dan bezig

maar ziet er echt ver uit

groejtes bas :D :D

Lees is Mustang zijn How to over de Nemesis body daar wordt er ook gesproken over het afplakken.

Wordt een soort spul gebruikt die je in de kapt smeerd hard word en dan kan uitsnijden na gelang je verder bent met de kap.

Voor eens en altijd !.. iemand die zich afvraagt of de details "rafelig" zijn gespoten, kan op verzoek een ultra scherpe 8 mega pixels foto krijgen !.
Ik gebruik juist FASMASK omdat er volgens mij niets scherper werkt dan dat... denk dat er geen tape is die strakker werkt ... maar ken ook niet alle producten.

Aangezien ik op vakantie ga en dus een tijdje niet kan reageren plaats ik hierbij maar even een datail foto !

Detailmazda6.jpg

Aangezien ik graag airbrush en geen photoshoper ben hoop ik dat de photoshop kenners tevreden zijn met de resolutie/verkleining !

Ik gebruik alleen de tape op grote vlakken en snijd niet in de tape... bij deze body is dus eigenlijk alleen de achterbak afgeplakt en de rest van de auto ingesmeerd met FASMASK.

Aangezien er best wel veel reacties zijn op het gebruik van dit smeerbare goedje zal ik eens proberen een HOW TO te maken van het gebruik hiervan.

Groeten,
Ruben

P.S. foto is 8 megapixels op macro stand nikon camera, daarna verkleind met simpel paint programma dat in windows standaard zit !....

Ziet er strak uit, Ruben!!!! Nu ben ik benieuw hoe snel jij "HOW TO" kan schrijven, want ik moet binnenkort ook nog een body spuiten, en jouw manier openend perspectief.

m.vr.gr. Per.

Is dat FasMask in Nederland te krijgen, of moet het sowieso uit het buitenland gehaald worden.

[edit] Zie net in dit topic http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=26112 dat mijn vraag al beantwoord is. [/edit]

Je body ziet er prima uit. Mooi spuitewerk.

Maar ook de kwaliteit van de laatste verkleinde foto kan vast beter ;) Microsoft heeft een gratis XP powertool, dat werkt heel makkelijk zonder photoshop e.d.

Mooie kap! strak gespoten en mooie kleurstelling :)
Dat oranje steekt lekker af naast het zwart.

TT-01 rcdriver zei:
paint shop pro 9... nu jij :P
controlleer eens of je anti-aliasing ergens kan aanklikken bij het crop / respample of verkleinen schermpje. Dit is duidelijk een hele slechte crop. De scherpte hoort juist omhoog te gaan als je verkleint.

vind de kap niks bijzonders , heb toch wel wat mooier airbruschwerk gezien.
persoonlijk vind ik dat alle bodys een beetje op elkaar gaan lijken.

maargoed , ieder zijn eigen smaak.

Ferrari F 2005 zei:
vind de kap niks bijzonders , heb toch wel wat mooier airbruschwerk gezien.
persoonlijk vind ik dat alle bodys een beetje op elkaar gaan lijken.

maargoed , ieder zijn eigen smaak.
:? tja, anders geen ideeen voor een volgende kap he!!
alle kappen zijn afgekeken, ook de ferrari f201.
satoer: bedankt voor het compliment voor de kleurstelling, en ruben bedankt voor het spuiten.

hey mustang, mooi werk man, krijg ook soms reacties van : daar vind ik niks aan, nuja elk zn smaak , als die voor wie je het doet het maar mooi vind en als je zelf trots bent op je werk is de kous af!

nogmaals , keep up the good work, right on man .

peter

idd, veel mensen vinden het nogal onafgewerkt, maar ik vind hem prachtig, echt wel mijn smaak.
ik hoop nog dat je vele klanten zult vinden.

Peter bedankt voor je compliment !.

even mijn reactie.
Smaken verschillen .. (gelukkig maar).. ik vind hem mooi en belangrijker nog is dat Florian hem mooi vind.
Natuurlijk ben ik ook benieuwd wat zoiemand dan wel mooi vind .. ben altijd geintereseerd in andermans smaken.. en ja origineel werk waardeer ik ook ... zoals de ice age truck zeker ook weer eens iets anders is.

Men moet alleen niet vergeten dat niet altijd alles maar kan op een 1/10 body... ik bedoel daarmee dat als de details te klein worden het niet altijd een mooi geheel vormt... daarbij willen veel rijders ook een knallend opvallende body omdat dat in een race ook practisch is... bij een body de wegvalt tegen de kleur van het circuit is het moeilijker om je stuurcorrecties te zien .
Het is dus maar wat je allemaal wilt en belangrijk vind.

Groeten,
Ruben

Back