MBF zeildag 11 oktober 2009

hallo medezeilers

het kriebelt mij (en anderen)wel weer om eens met wat mede-forummers te zeilen en elkaars boten te bekijken
om even een voorzetje te geven lijkt mij zondag 11 oktober wel een mooie datum ,om iedereen de kans te geven om mee te zeilen lijkt Utrecht/Nieuwegein mij redelijk centraal gelegen.
aangezien ik daar niet bekend ben is een voorstel van een mooie zeil- locatie welkom.

groeten johan

Laatst bewerkt:
Wat mij betreft moet 11 oktober zeker wel lukken, ik hou de dag al vrij.

Nu enkel nog het dekluikje van m'n VOR70 afwerken en ik ben er helemaal klaar voor!!

gr,
Dennis

hoi allemaal

na wat onderzoek op het internet

heb ik wat mogelijke recreatieplassen gevonden.

de eerste mogelijkheid is het Henschotermeer,bij Woudenberg.
hier is volgens mij ook een club actief, misschien dat die wat meer info hebben(misschien ook vergunning nodig??)

daarnaast vond ik ook nog recreatie centrum Everstein bij ianen
en plas Middelwaard ook bij Vianen.

bij Nieuwegein is ook nog een plas, maar bij nader onderzoek bleek deze ernstig vervuild, dus valt deze af

graag jullie mening over deze mogelijkheden
en als iemand een goed idee voor een locatie heeft dan hoor ik dat natuurlijk graag.

groeten johan

Laatst bewerkt:
De plas in Nieuwegein staat te boek als zwaar vervuild, maar als je vogels en mooie rietkragen zoekt ben je aldaar aan het juiste adres.

Onderzoek heeft uitgewezen dat er veel vaten met allerlei rommel in de plas liggen, maar blijkbaar blijven die redelijk gesloten.

Ik heb alleen geen flauw idee of je er ergens bij kunt komen en hoe diep het er is. Zal eens navraag doen.

Mocht de dag doorgaan zal ik trachten aanwezig te zijn, als zéér geinteresseerd toeschouwer.

Groet,
Pjotr

De plas bij nieuwegein, is idd zwaar verontreinigd. Volgens een of ander artikel dat ik via google tegenkwam, zou men daar 2 jaar geleden begonnen zijn met het terug in orde brengen van deze plas, door er een laag klei over te storten. Nu zou deze klei blijkbaar niet blijven liggen oid, dus men bestudeert een andere oplossing. Wel zouden rondom deze plas afsluitingshekken zijn aangebracht.

Nu lijkt mij in die regio genoeg water te zijn, alternatieven genoeg zou ik zeggen.

hoi allemaal

na nog enig spitwerk in het wereldwijde archief:rolleyes:
blijkt dat "VMBC 't Anker" dit voorjaar al wel op de nedereindse plas heeft gevaren, dit is hetzelfdeals de put van weber, misschien valt het met de vervuiling wel wat mee??, als er hier leden van deze club op het forum zijn kunnen zij misschien uitsluitsel geven?

volgens de officiele zwemwaterkaart van de provincie word het zwemmen in dit water wel sterk afgeraden/verboden, maar zij roepen aan de andere kant ook dat het wel meevalt, maar ja overheden en gif locatie's :sleeping:

groeten johan

Recreatieterrein het Zwaantje tussen Mijdrecht en Woerden, ergens halverwege, daar wordt ook wel gevaren (met speedboten).

Als de datum vast staat kom ik met het skutsje "Woudsen" , misschien nog wel een paar skutsjes.
Zal vrijdag wel even een balletje opgooien bij de HMBV te Den helder

hoi jan (pompebled)

ik had die plas ook al gezien, zie mijn post boven die van jou, weet je de
naam ook van die vijver (dat praat/zoekt wat makkelijker), en is daar ook nog wat bij, cafe/restaurant of zoiets,na een dag zeilen is even lekker zitten ook altijd leuk;)

@jankraak
de datum staat in principe vast, dus neem die hele club van je maar mee...

groeten johan

Mmm vandaag net bericht gekregen dat die dag een familiefeest doorgaat :mad:

Dat begint pas om 15u, dus hangt een beetje van de locatie en het startuur af, of ik nog even tijdens de voormiddag langskom.

Wat mij betreft moet 11 oktober zeker wel lukken, ik hou de dag al vrij.

Nu enkel nog het dekluikje van m'n VOR70 afwerken en ik ben er helemaal klaar voor!!

gr,
Dennis

Bij de Nedereindseplas is er voldoende parkeergelegenheid en vlakbij een skihelling met een prima bar en restaurant.

Wellicht een pré?

Pjotr

Nog een artikel gevonden over de Nedereindse plas:
SP IJsselstein, Nedereindse Plas, attractie of tijdbom?

Er zou sprake zijn van asbest, chemisch afval, bacteriel besmet ziekenhuisafval, radioactief afval, lood, accuzuur, arseen, cyanide,.... :(:confused::eek:

Verder zouden de overs instabiel zijn, en is het dus maar de vraag of we daar ergens een geschikte plaats vinden om de boten in/uit het water te zetten/halen.

Ik zie iets noordelijker een andere plas liggen, recreatieplas "Strijkviertelplas":
Google Maps

Iets zuiderlijker dan ligt ook nog een plas, hier weet ik geen naam van:
Google Maps

Ongeveer op gelijke hoogte met de vorige, maar wat oostelijker, heb je "Everstein":
Google Maps

Er lijken mij aan die kant dus wel wat mogelijkheden/alternatieven voorhanden.

Er zou sprake zijn van asbest, chemisch afval, bacteriel besmet ziekenhuisafval, radioactief afval, lood, accuzuur, arseen, cyanide,....

Als ik dit zo lees blijft er niet veel van je boot over.
Dit meer is goed om je spullen te ontroesten en de verf er af te halen.
Dus een kompleet potje afbijtmiddel.

Back