MBV Wassenaar geeft demonstratie's

op 6 en 7 mei a.s. staat de modelbouw vereniging wassenaar weer in de evenementenhal te Rijswijk. twee dagen lang geeft deze vereniging weer demonstraties met een zeer mooie vrachtwagenbaan en basin met boten.

Zeker een aanrader dus voor de echte modelbouwer !

Kom kijken op 6 en 7 mei evenementenhal te Rijswijk,

Oooooojjjjeeeeeeee, pas maar op dat Ron dit niet ziet, dan wordt het :bad-words: ............................................ 8) :lol:

Inderdaad er zijn bij ons een aantal mensen die een 35 MHZ zender gebruiken.
Dit is een erfenis uit het verleden.

Wel houden wij heel goed rekening met onze vliegende collega's.
Bij ons vaarwater is geen vliegveld in de buurt.
Modelvliegen is ook in onze gemeente niet toegestaan.
Weinig gevaar dus.

Op demo's hebben wij altijd nauw overleg met alle aanwezige verenigingen en doen we ook aan frequentie bewaking.
In ons ruim 26 jarig bestaan nog nooit problemen gehad.

Maar inderdaad het mag niet.

Heb overigens de webmaster gevraagd de lijst onmiddelijk te verwijderen.
Dit om verdere "ellende" te voorkomen.

hier nog zo iets.
ga ik op koninginne dag naar het park waar ze varen met radiogr modelboten.
en wat ziet mijn ogen,
ze staan bijna allemaal met 35mhz,
dus ik geef de opmerking van , eigentlijk moet ik jullie een duwtje geven dat je in het water valt,
kreeg ik een opmerking, nou wij staan met de zender er boven op,
dus heeft er niemand die hier in de buurt vliegt geen last van.
ik maakte daarop een opmerking van:
volgens mijn haalt de zend bereik van de zender een paar kilometer,
maar dat was niet waar volgens hun.
:oops:

Kninjeba zei:
Dat is het fijne van wetten en regels, je weet waar je aan toe bent.
Meteen mee stoppen dus....

Kninjeba zei:
Heb overigens de webmaster gevraagd de lijst onmiddelijk te verwijderen. Dit om verdere "ellende" te voorkomen.
Hoezo 'ellende'? Wat niet weet, dat niet deert?

Herman zei:
ik maakte daarop een opmerking van:
volgens mijn haalt de zend bereik van de zender een paar kilometer,
maar dat was niet waar volgens hun.
:oops:
Je hebt volkomen gelijk. Maar dat wil men liever niet horen. Ik ben nog altijd verbijsterd dat men, wetten en regels of niet, het recht toch weer in eigen hand neemt onder het mom 'op te letten en voorzichtig te zijn'. Het gebruik van een modelbesturingszender in de 35 MHz band is (uit veiligheidsoverwegingen) alleen toegestaan voor vliegende modellen. Gebruik voor andere toepassingen is dan ook een grove onzorgvuldigheid

... 35Mhz

hele tijd geleden zijn we met een groep gevraagd om een indoor demo tegeven op een hobbybeurs in Zwolle...

daar reden mensen met hun auto op "onze" 35 kanalen,
na een kort gesprek over hoe we dit gaan oplossen
krijg je als antwoord
"Ik zal met mijn auto niet zoveel gas geven, dan is de storing ook minder, en zal ik er kort achter blijven lopen" en dat was een volwassen persoon.

nee sorry voor ons geen beurs-demo meer

Bruno van Hoek zei:
Kninjeba zei:
Dat is het fijne van wetten en regels, je weet waar je aan toe bent.
Meteen mee stoppen dus....

Kninjeba zei:
Heb overigens de webmaster gevraagd de lijst onmiddelijk te verwijderen. Dit om verdere "ellende" te voorkomen.
Hoezo 'ellende'? Wat niet weet, dat niet deert?

NEE, zeer zeker niet "wat niet weet wat niet deert."
Maar zo worden andere mensen niet gestimuleerd om 35 MHZ aan te schaffen.
Verder zal ik het mijn persoonlijke kruistocht maken om er voor te zorgen dat de mensen met deze frequenties deze gaan vervangen voor legale.

Hiermee stop ik ook met deze discussie want we weten
HET MAG NIET

ik denk dat de dienst die de radio freq's bewaakt. maar eens naar deze demo moet gaan.
piraterij word behoorlijk zwaar bestraft en laat dit nu net dat zijn volgens de wet

Kninjeba zei:
NEE, zeer zeker niet "wat niet weet wat niet deert."
Maar zo worden andere mensen niet gestimuleerd om 35 MHZ aan te schaffen.
Verder zal ik het mijn persoonlijke kruistocht maken om er voor te zorgen dat de mensen met deze frequenties deze gaan vervangen voor legale.

Hiermee stop ik ook met deze discussie want we weten
HET MAG NIET
Mooi, dan heb ik er wel vertrouwen in dat het bij jou allemaal wel goed komt.... :thumbsup:

Volgens mij is het ook de taak van de winkeliers om er bij de verkoop bij te vermelden dat 35mhz alleen voor vliegers is.

Hoe kan iemand dit anders weten als hij een modelbouwzaak binnen loopt en een zender wil kopen.

Er staat in iedergeval nooit een waarschuwing op de doos !

PAS OP DEZE ZENDER IS ALLEEN LEGAAL VOOR VLIEG DOELEINDEN !!!!!!

Dit is voor mij de grootste angst met vliegen in een park oid, speciaal voor deze reden heb ik een freq checker aangeschaft.

Ik controlleer tegewoordig altijd voor ik ga vliegen (vanmiddag even vergeten zit ik me nu te bedenken met het invliegen van een Walkera :oops: ).

Omdat de electronica steeds goedkoper wordt, is de kans dat je buurman een zender heeft ook aanwezig.

Op beurzen vind ik het nog lastiger, je kan afspraken met elkaar maken, de zender bewaking centraal regelen. Maar wie zegt dat die gupert die net een zender bij XXXX heeft gekocht deze niet ff test :?

Nee het wordt lastig, maar tot nu toe valt het in de practijk erg mee

gr Remco

appieh zei:
Volgens mij is het ook de taak van de winkeliers om er bij de verkoop bij te vermelden dat 35mhz alleen voor vliegers is.

Hoe kan iemand dit anders weten als hij een modelbouwzaak binnen loopt en een zender wil kopen.

Er staat in iedergeval nooit een waarschuwing op de doos !

PAS OP DEZE ZENDER IS ALLEEN LEGAAL VOOR VLIEG DOELEINDEN !!!!!!

Toch al meegemaakt bij een bepaalde winkel S te M dat deze een 35 Mhz zender aanbeval voor het autorijden. Toen ik aangaf dat dit niet mocht werd er heel vreemd gereageerd.

Back