mc-10 is dat wat voor een auto?

• Topicstarter Topicstarter Grover72
  • Startdatum Startdatum
G

Grover72

Guest
Hallo,

De mc-10 van graupner is dat wat voor een auto en eventueel voor een boot?

Ik heb namelijk nu een boot en wil een auto aan gaan schaffen, ik heb alleen geen zin steeds een nieuwe zender te kopen en deze zender is standaard voorzien van 4 kanalen en kan worden uitgebreid naar 7 kanalen?

Grover

nou je mag geen 35mhz gebruiken voor auto's officeel verders is het er wel voor geschikt hoor!!

Deze zender is er in 35 MHz en 40 Mhz en nog een vraag als je meer ontvangers hebt meer als 1 hoe zit het dan met je kristallen moet je daar ook meer van hebben dan?

Grover

als je meerdere ontvnagers hebt die je op de zelfde zender wilt gebruiken. Kan je ze allemaal voorzien van het zelfde kristal kanaal. of telkens je kristal over pluggen maar das niet het beste voor je kristal.

maar goed als leek ik heb uiteraard 1 zender en 3 ontvangers waar moet ik op letten dan? krijg ik er ook 3 kristallen bij met de zelfde kanaal dan ofzo of moeten de andere servo's op een ander kanaal, en gaat het dan niet storen als je ze allemaal op het zelfde kanaal zet

Je rijdt waarschijnlijk maar met 1 auto tegelijk... je kan er voor kiezen om steeds de ontvanger op een andere auto te zetten, maar dat kost wat tijd...

Wanneer je 3 ontvangers hebt, kan je in alle 3 een zelfde kristal stoppen (kanaal/frequentie)...

Servo's hebben geen kanaal/frequentie... als de andere auto's uit staan zal er slecht 1 reageren op de zender...

Als je de zenders allemaal voorziet van een ander kristal (verschillend kanaal) dan moet je steeds in je zender van kristal wisselen...

Grover,
Je kan zoveel ontvangers erbij kopen als je maar wilt, zelfs het merk is niet belangrijk. Als je een nieuwe ontvanger erbij koopt moet je vragen naar een kristal voor die ontvanger en het kanaalnummer van jouw zender. Stel je hebt kanaal 54 dan moet je dus een ontvanger kristal voor die ontvanger op kanaal 54 kopen.

he ik begin het te snappen je kan dus net wat je zegt meerdere onvangers aansluiten op 1 kanaal als je maar de zelfde kristallen hebt.

weer wat geleerd

volgens mij heb ik nog een lange weg te gaan ik ben eraan begonnen en stop niet veel te interessant.

Grover

Je kan natuurlijk niet tegelijk met een boot varen en een auto rijden. Je zult moeten kiezen, b.v. 's morgens gaan varen en 's middags gaan rijden. Maar dat snap je wel denk ik.

neej maar dat werd ook gezegt. je koopt een ontvanger van wat voor merk dan ook maar je moet wel een kristal kopen dat voor het merk ontvanger geschikt is.

Back