MC-10 of F4052

• Topicstarter Topicstarter ErikDijkstra
  • Startdatum Startdatum
E

ErikDijkstra

Guest
Hallo allemaal.

Ik ben op zoek naar een zender en nou twijfel ik tussen de Graupner MC-10 en de Robbe Futaba F4052 Skysport.
Mijn vraag is nu, wat is eigenlijk het grote verschil tussen die twee en wel ke heeft de voorkeur.
Ik heb vooralsnog maar 1 toestel, maar dat kunner er meer worden.

Groet,
Erik Dijkstra

Zoek eens naar Graupner AND MC10 of Graupner AND MC12 hier op het forum. Is al het nodige over geschreven. Prima beginners zender, al zou ik voor de MC12 gaan vanwege de timer & 8 modellen.

Dat heb ik gelezen allemaal maar ik kan nergens iets lezen over de Robbe Futaba F4052 Skysport.
Volgens mij is dat een redelijk nieuw toestel. Ik weet echter niet of het een computer zender is ofzo. en wat de ervaringen zijn.

harstikke leuke beginners zender is geen computer zender maar op onze club is hij vrij populair (en de fx18 ook ) we hebben op onze club vrijwel geen graupner zenders waarom moet je mij ook niet vragen
m.v.c Marijn

De Skysport is géén computer zender.

robbeF4052.gif

Erg kale zender waar je al snel spijt van krijgt denk ik... Je kunt niks instellen, al het trimwerk moet handmatig gebeuren. Dus constant gerommel met kwiklinkjes etc. :nosmile:

Multiplex Cockpit MM en de Graupner MC12 zijn leuke instappers. De FX18 ook natuurlijk alleen is die weer een prijsklasse hoger.

Dus constant gerommel met kwiklinkjes etc

Uhm, wat bedoel je daar precies mee?
Zijn dat die schuifjes die naart de sticks zitten? Die hoef je toch maar 1x in te stellen?
Sorry als ik er naast zit hoor.

Grtz

Eric,

Als je wat uitkijkt vind je een MC-12 met accu, kontaktje, 1 servo en ontvanger voor nog geen 200 euro ... heb ik gedaan en NOOIT beklaagd ... beregoeie instap-computerzender waarmee je ongelofelijk veel kan instellen en die je jààààren zult hebben ...

greets

ErikDijkstra zei:
Dus constant gerommel met kwiklinkjes etc

Uhm, wat bedoel je daar precies mee?
Zijn dat die schuifjes die naart de sticks zitten? Die hoef je toch maar 1x in te stellen?
Sorry als ik er naast zit hoor.

Grtz

Idd dat zijn de trimmen. Ook met een computerzender is het aan te raden om na de eerste vluchten bij thuiskomst de trimmen weer neutraal te zetten door de afstelling met de kwiklinks over te nemen.

@erik die schuiven hoef je bij 1 toestel maar 1 keer in te stellen.
dat klopt, en dan koop je nog een toestel erbij ,en dan trim je elke keer weer als je van toestel verandert.
en dat hoeft niet als je model geheugens hebt zoals de mc 12
dan heb ik nog niets gesproken over servo reversen
uitslagbegrenzing delta mixers enz enz die ook op de mc 12 zitten
hiermee kun je lang vooruit
groeten wiebe

Begin gerust met een Skysport.
Lekker makkelijk zendertje.
Leer je netjes je model mechanisch af te stellen!! Een kunst die mensen met computerzender vergeten lijken te zijn, met nare gevolgen van dien.

Een eenvoudige computerzender is veel beginners ook al snel te weinig. Willen vaak al snel een uitgebreidere. Dus of je nu een skysport of een MC-12 oid inruilt, dat maakt niet zoveel uit.

Groeten,
Gerben

ik ben ook n mc 12 en ik heb hem op de beurs in duitsland gehaald ( dortmund )
ik was maar 165 euro kwijt met 2 servo's, zender accu ,schakelaar enz..
super setje ik zou hem aan iedere beginner aanbevelen

groetjes kevin manders

Back