MC-10

ik ben in het bezit van de zender van Graupner de MC-10.
standaard gaat deze tot 7 kan.
alleen de ontvanger gaat tot 8 kan, zit er in de zender soms nog een mogelijkheid tot dit achtste kanaal?
op de print bevinden zich pootjes voor kan. 5, 6 en 7 en daarboven nog twee aansluitingen met twee pootjes, aangeduid met ex 0 en ex 1, en onderaan de print nog vier pennetjes.
dus de vraag; is hier nog een achtste kanaal mogelijk?
groetjes piet kuiper

Hallo, ik heb de graupner mc 10 ook. Volgens mij zijn er van die pookjes te koop die gesplit zijn, alleen weet ik niet of die er voor graupner zijn, Die pookjes worden heel veel bij modelvliegen gebruikt. Alleen ben ik bang dat 1 zo'n pookje al snel 100 euro kost!!

Groetjes Thomas Pronk

en om dat andere kanaal erop aan te sluiten kun je natuurlijk die aansluit punten op de print pakken! Volgens mij kun je ook een 8e kanaal als schakelaar gebruiken, alleen ben ik daar niet helemaal zeker van!

Groetjes Thomas

De MC10 heeft 7 kanalen en kan niet voorzien worden van een 8e kanaal.
Wel kun je 1 of meerdere kanalen voorzien van een multi-split module (bestelnr. 4138), waarbij je achter de ontvanger dan ook een multi-split decoder (bestelnr. 4139) nodig hebt.

Met zo'n multi-split module kun je 1 proportioneel kanaal opdelen in 2 schakelfuncties en drie proportionele functies. Deze is van de volgende bedieningsorganen voorzien:
- twee driestanden schakelaars (aan-uit-aan). Hiermee kun je dus in totaal 4 verschillende dingen aan- en uitschakelen.
- een draaipotmeter. Uiteraard voor het bedienen van 1 servo.
- een mini joystick. Dit is dus een pietepeuterig kruisknuppeltje, waarmee je 2 servo's kunt bedienen.

Ja klopt, dat is precies wat ik bedoel, ik heb het alleen anders uitgelegd :D

Groetjes Thomas

piet zei:
ik ben in het bezit van de zender van Graupner de MC-10.
standaard gaat deze tot 7 kan.
alleen de ontvanger gaat tot 8 kan, zit er in de zender soms nog een mogelijkheid tot dit achtste kanaal?
op de print bevinden zich pootjes voor kan. 5, 6 en 7 en daarboven nog twee aansluitingen met twee pootjes, aangeduid met ex 0 en ex 1, en onderaan de print nog vier pennetjes.
dus de vraag; is hier nog een achtste kanaal mogelijk?
groetjes piet kuiper

Wat grappig, ik woon vlakbij het gemeentehuis, en ben ook in het bezit van een MC10 :lol:

ik weet in ieder geval dat het dus niet kan, en om voor één enkele kleine functie een andere zender te kopen!
ik begreep dat BYM ook een mc-10 en dat je vliegt we zullen dan ook geen last van elkaar hebben hoop ik, ik vaar op de 40 mHz.
een ieder bedankt voor het meedenken.
groetjes piet kuiper

Je kunt tenminste wel een schakelaar inbouwen en die gebruiken, maar zelf doe ik er op moment ook niet al te veel mee, Dit is het enigste wat ik met mijn mc 10 van plan ben!

piet zei:
ik weet in ieder geval dat het dus niet kan, en om voor één enkele kleine functie een andere zender te kopen!
ik begreep dat BYM ook een mc-10 en dat je vliegt we zullen dan ook geen last van elkaar hebben hoop ik, ik vaar op de 40 mHz.
een ieder bedankt voor het meedenken.
groetjes piet kuiper

Ik vaar ook wel, bij het gemeentehuis, alleen doe ik dat met 27MHZ :P

Back