MC-12 en mixers?

Hallo,

Hoe zit dat eigenlijk? je hoort weleens dat mensen hun zender helemaal instellen, en verschillende mixers aanzetten om het heli vliegen makkelijker te maken.
Ik bezit zelf een MC-12 maar zou bijgod niet weten wat al die mixers doen enz.. handleiding al doorgekeken( Duits :( ) maar kom er niet achter.. Zijn er links hoe je een MC-12 instelt? of hoe gaat dat eigenlijk?

Dankje :) ,

Hoi Remy

Zelf heb ik heli gevlogen met een MC-12 maar je vraag is te onduidelijk. Links heb ik niet maar als je je vraag gericht stelt kan ik je wel helpen.
Instellingen zijn afhankelijk van welk type tuimelschijf. Wat soort gyro; met of zonder HH enz.
De MC-12 is wel beperkt en niet geschikt voor 3D.

gr jk

Hallo,

Ik kom verschillende afkortingen tegen in mijn zender, welke waarscheinlijk mixers enz zijn die het heli vliegen vergemakkelijken(denk ik), Waar zijn die afkortingen voor? is er bijvoorbeeld een link waar ik kan kijken hoe ik mijn Mc-12 instel? Ik ben namelijk erg nieuwschierig of er misschien een bepaalde erg leuke functie op de zender zit. Onda dat ik hem niet gebruik :( ..
Alvast bedankt

Volgende mixers;

GL1/0
Gasvorwalh (Idle up) hierbij kun je twee verschillende toerentallen bij vast leggen.

ATR Kun je de autorotatieknop bij instellen.

PH Vier verschillende pitch-kurves kunnen ingesteld worden.

STA het statisch draaimoment compenseert de heckrotor bij constant toerental en veranderlijke pitch.

DYN compenseerd de heck bij kortstondige draaimoment veranderingen door versnelling- of vertraging van het toerental, alleen te gebruiken waar geen toerentalregeling gebruikt wordt.o.a. micro-heli's

gr jk

Eej,
"DYN compenseerd de heck bij kortstondige draaimoment veranderingen door versnelling- of vertraging van het toerental, alleen te gebruiken waar geen toerentalregeling gebruikt wordt.o.a. micro-heli's" Opstijgen en dalen regel je toch juist met het toerental en niet met de sped zoals CP heli's? of begrijp ik het nu verkeerd

In ieder geval erg tof, alleen wat raad je me aan om te gaan gebruiken? Het is voor een Jabo, een Micro heli cloon.
Dankje,

rasmus ff niet te snel lezen .
er staat wel degelijk DYN dat ie de heckrotor bij stuurt (toerental veranderd) dit is je staartmotor.

Dus Remy

Voor je Jabo FP heli is de dynamische mixer iets wat je kunt gebruiken indien je geen toerentalregeling heb en geen HH giro.

gr jk

Back