R
Robert J.
Guest
De MC-14 zender van Graupner heeft electronische mixing voor 120 graden CCPM aansturing. Joepie. Maar ondanks dat de handleiding stelt dat dit geldt voor zowel voor als achter gemonteerde elevator servos, krijg ik het niet voor elkaar om 'm in te stellen in combinatie met mijn Carbooon 450S. Die heeft ze elevator servo voor zitten, met de twee andere servos achter de hoofdrotor vlak bij de gyro.
Na volledige reset van de zender krijg ik de volgende aansturing:
--------------- Elevator ----- Roll Left ----- Roll Right
Throttle Up ... Down ......... Down .......... Up
........ Down . Up ........... Up ............ Down
Elevator Up ... Down ......... Up ............ Down
........ Down . Up ........... Down .......... Up
Roll Left ..... - ............ Up ............ Up
.... Right .... - ............ Down .......... Down
(sorry voor de puntjes, ik weet even niet hoe ik kan voorkomen dat de forumsoftware spaties weghaald)
De resultaten in rood zijn volgens mij verkeerd. De meeste setup sites/videos hebben het nu over de Swash Mix menus van je zender. Die heeft mijn MC-14 bij mijn weten niet. Ik kan wel de servo's omkeren (servo reverse) en m'n throttle stick omkeren.
Als ik dat doe, dan gaan de cyclic servos ok. Wat ik gedaan heb is de throttle stick reverse aangezet, en daarna een van de roll servo's omgekeerd. Dan doen de cyclics wat ze moeten doen.
Ik denk dat het motor kanaal (bij deze zender channel 1) dan echter niet meer de juiste output levert. Immers, bij throttle stick up rekent de zender intern alsof de throttle helemaal 'omlaag' staat. Nu kan ik ook servo kanaal 1 omkeren om dat effect weg te krijgen, maar dan moet ik bij de overige instellingen (pitch curve) daar weer rekening mee houden.
Ik hoop eigenlijk dat er een eenvoudigere oplossing is die ik gemist heb. Heeft iemand een goed idee?
Na volledige reset van de zender krijg ik de volgende aansturing:
--------------- Elevator ----- Roll Left ----- Roll Right
Throttle Up ... Down ......... Down .......... Up
........ Down . Up ........... Up ............ Down
Elevator Up ... Down ......... Up ............ Down
........ Down . Up ........... Down .......... Up
Roll Left ..... - ............ Up ............ Up
.... Right .... - ............ Down .......... Down
(sorry voor de puntjes, ik weet even niet hoe ik kan voorkomen dat de forumsoftware spaties weghaald)
De resultaten in rood zijn volgens mij verkeerd. De meeste setup sites/videos hebben het nu over de Swash Mix menus van je zender. Die heeft mijn MC-14 bij mijn weten niet. Ik kan wel de servo's omkeren (servo reverse) en m'n throttle stick omkeren.
Als ik dat doe, dan gaan de cyclic servos ok. Wat ik gedaan heb is de throttle stick reverse aangezet, en daarna een van de roll servo's omgekeerd. Dan doen de cyclics wat ze moeten doen.
Ik denk dat het motor kanaal (bij deze zender channel 1) dan echter niet meer de juiste output levert. Immers, bij throttle stick up rekent de zender intern alsof de throttle helemaal 'omlaag' staat. Nu kan ik ook servo kanaal 1 omkeren om dat effect weg te krijgen, maar dan moet ik bij de overige instellingen (pitch curve) daar weer rekening mee houden.
Ik hoop eigenlijk dat er een eenvoudigere oplossing is die ik gemist heb. Heeft iemand een goed idee?
Laatst bewerkt door een moderator: