MC2020 en leerling zender Europa Sprint

• Topicstarter Topicstarter Delcam
  • Startdatum Startdatum
D

Delcam

Guest
Wie kan mij helpen met het volgende probleem.

Een zweefvliegtuig wordt gevlogen met een Europa Sprint radio gemaakt door MPX.
Een MPX mc-2020 zender wordt vervolgens gebruikt en ingesteld om hetzelfde vliegtuig te vliegen zonder in het vliegtuig iets te veranderen.
Beide zenders werken goed en sturen het vliegtuig zonder problemen.
Nu wordt een leerling-leraar kabel gebruikt tussen beide zenders en daarna blijkt dat in de Europa Sprint zender de stuurrichting van de rechterknuppel OMGEKEERD is t.o.v. de eerdere situatie.......
Met andere woorden: door het gebruik van een leraar-leerling kabel keren de servorichtingen van één van de gebruikte zenders (de leerling zender Europa Sprint) om!! Verwijderen van de kabel laat daarna de zender weer probleemloos het vliegtuig vliegen. Met andere woorden de servorichting is weer terug bij het oude.....
Hoe kan dit??

Hans Delemarre

Dag Hans,

Als ik aan jouw een antwoord geef, moet ik wel voorzichtig zijn : jij kent er meer van als ik. Toch ga ik proberen en ik denk dat mijn gok over wat het probleem is, de juiste gok is.
Ik ken de programmatie van de MC2020 niet, maar volgens jouw probleem durf ik te veronderstellen dat de MC2020 het signaal van de leerling "bewerkt" met eigen settings (reverse, mixage e.d.).
Je zegt dat beide zenders perfekt geregeld zijn om met hetzelfde vliegtuig te vliegen. Als bijvoorbeeld kanaal 3 op de MC2020 op "reverse" staat (en dus ook op de Europa Sprint, daar beide zelfde geregeld) dan zal bij scholing de reverse van de Europa Sprint in de MC2020 worden "reversed" en dus terug op normaal komen.
Dit zou dus resulteren in de symptomen die jij beschrijft. Het zijn dezelfde symptomen als degene die ik in het begin had met mijn FC18V3.1.
De leerling-zender moet met de FC18V3.1 als leraar-zender (die zelf zorgt voor de mixage) een "leeg programma" voorleggen met alle kanalen op "normaal".
Weet mij te bevestigen of mijn vermoeden juist is in jouw geval,
Olivier
P.S. : mijn website werd in het Duits vertaald met fantastische tekeningen en fotos, dank zij RC-Network!

Back