mcpx connector naar lipo

na een 30 tal vluchten is het me toch gelukt om een kabeltje van de connector naar batterij los te trekken.

ik zag het al aankomen, helaas. nu is het kabeltje los.

dan maar het krimpkousje opensnijden draadje terug solderen nieuw krimpkousje derover en zaak opgelost.

Nu is mijn vraag;

hoe maken jullie het connectortje los van de lipo?

ik vind het zodanig klein, zodoende da je het enkel kan loskrijgen door aan de kabeltjes met krimpkous te wrikken, met als gevolg da je na verloop van tijd een van de kabeltjes lostrekt.

iemand een oplossing hiervoor, of moet ik gewoon voorzichtiger zijn?

Je kan natuurlijk altijd de draden iets steviger maken door de connector door te knippen (één draad per keer, anders veroorzaak je misschien kortsluiting) en er een dikker stukje aan te solderen (vergeet uiteraard weer het krimpkous niet).

Het moet wel goed passen en is wat priegelwerk, maar anders dan dat denk ik dat je ook gewoon voorzichtig moet zijn, misschien nog klein tangetje overwegen?

Je zou ook nog een ander type connector ertussen kunnen plaatsen zodat je niet meer aan de MCPX connector hoeft te komen.

gewoon even de soldeerbout tegen het soldeertje aan houden, dan trek je het gemakkelijk los.... zorg er wel voor dat er maar 1 draad los hangt, dit ivm kortsluiting.

Hey
Ik ondervond in het begin ook wel bovenstaande prblm , maar als je een beetje nagel aan je duim hebt kan je het stekkertje makkelijk loskrijgen met je nagel achter het stekkertje en tegen de batterij aan .
Zo lukt het bij mij redelijk en hoef ik niet aan de draadjes te trekken .

Grtjs Blitske

Voor mij is het ook niet nodig om aan de kabeltjes te trekken, het lukt me om het stekkertje beet te grijpen.
Het is inderdaad wel klein maar ik heb me meteen vanaf het begin aangewend om niet aan de kabeltjes te trekken.
Maar ja, iedereen is anders gebouwd en als je handen wat groot / grof zijn is het best lastig.

Ik heb er ook eentje om zeep getrokken...
Dus oud kabeltje volledig verwijderd, nieuw kabeltje besteld en de draden rechtstreeks terug in de print gesoldeerd.

De replacement connector is iets robuster lijkt me
En vanaf nu: enkel trekken aan 't connectortje...met de nagel lukt het bv.

Back