mcpx draait staart om bij veel gas.

hoi mensen mijn mcpx draait zijn staart om bij vol gas.als ik gewoon beetje hover laag bij de grond en rustig aan omhoog klim tot een paar meter is er niks aan de hand,maar geef ik ineens veel gas daan draait hij half om zijn as heen,ik weet neit of hij door blijft draaien maar ik geloof dt hij na een halve ronde stopt.

ik dacht dat het aan de staartrotor blad lag dus ik die vervangen maar hij doet het nog steeds.

wat is het meest voor de hand liggende dat het kan zijn.

Laatst bewerkt:
Normaal.. Dat is een karakter vd mcpx, verlengde tailboom kan dit probleem verminderen. Maar met goed pitch management heb je daar ook niet veel last van.

Is een bekend probleem. Staart verlengen en 300mah turnigy accu's lossen dit voor het grootste deel op.
als je te veel pitch geeft trekt de accu nl. niet meer het vermogen om de staart mee te nemen.

Hyperion lipo's man! Die rocken pas ;) ik heb ze allebei tot het uiterste gedreven en de hyperions gaven de beste resultaten !

ik zal eens kijken voor andere lipos, heb net nog even gevlogen maar eerder deed hij het niet met zijn staart.nu is het echt erg.

waar kan ik die lipos bestellen jelleeee

Volgens mij reageert je gyro dan niet of niet snel genoeg met bijsturen..
Of zeg ik dat fout:-|

J.G

Volgens mij reageert je gyro dan niet of niet snel genoeg met bijsturen..
Of zeg ik dat fout:-|

J.G

Ligt niet aan de gyro. Maar dit probleem is waarschijnlijk verergt door de mindere toestand vd lipo's waardoor ze minder amperes kunnen leveren en daardoor de staart dus sneller te weinig stroom krijgt.

Of er zit een rare trilling in, daardoor wil de staart ook wel eens een rare klap geven

ik heb inmiddels andere lipos besteld nl de hyperion :p
maar nu ben ik nog benieuwd hoe het kan van het wegslaan.

heeft het trouwens veel nut om alles brushless te maken?want dan ga ik ook nog zon setje zoeken:P
ik wil hem helemaal gaan tunen

Brushless? Dan zou ik toch eerder het geld in iets anders steken..
Is goed voor je pitch management trouwens als je brushed blijft vliegen ;)

Wegslaan kan je trouwens ook verminderen door de endpoints te verminderen. En wat ook enorm helpt is de staartvin eraf te halen.

Brushless? Dan zou ik toch eerder het geld in iets anders steken..
Is goed voor je pitch management trouwens als je brushed blijft vliegen ;)

Wegslaan kan je trouwens ook verminderen door de endpoints te verminderen. En wat ook enorm helpt is de staartvin eraf te halen.

oke dus het word geen brushless,de staart rotor heb ik er al af.
ik weet echt niet meer waar het aan kan liggen.
het enige wat verandert is is een nieuw frame omdat bij de andere de canopy staafjes stuk waren en er zit een andere canopy op van xtreme.

Bedoel natuurlijk staartvin

Weet ik :)

Trilling veroorzaakte bij mij ook wel eens wegslaan van de staart (naar rechts 90 graden). Controleer of je accu goed vast zit, je blades gelijk strak zijn (dus niet de ene iets losser dan de ander). Ook is het verlengen van de staart een erg goede en goedkope oplossing voor een super strakke staart!

Succes

Thanks, en inderdaad hij trekt hem naar rechts.
Heb inmiddels zeer veel onderdelen besteld zodat ik straks een getunde mcpx heb. Ik ga als alles binnen is de staart direct verlengen.

Voor je staart kun je standaard 2mm carbon staf gebruiken lekker goedkoop.
vlak kantje vijlen / schuren en de draden van de motor met een ringetje krimpkous op 2 plaatsen fixerenzo maak je voor nog geen 2 euro 7 staartjes. Kun je er ook nog eens eentje kapot vliegen :mrgreen:

Thanks, en inderdaad hij trekt hem naar rechts.
Heb inmiddels zeer veel onderdelen besteld zodat ik straks een getunde mcpx heb. Ik ga als alles binnen is de staart direct verlengen.

Hoe naar rechts? Neus of tail naar rechts?? Want in mijn geval gaf de tailmotor teveel power hè... (dus neus naar rechts) Ik denk dat in mijn geval de staartgyro van slag raakte door een trilling, dit vervolgens verholpen en er waren geen problemen meer!

Mocht je staart te weinig power kunnen leveren, om wat voor reden dan ook. Dan draait de neus van de heli naar links! In dit laatste geval is je tailmotor misschien oud, of je tailrotor krom?, of moet je gewoon je tail verlengen :D

Laatst bewerkt:
Back