mcpx draait staart om bij veel gas.

zo eindelijk ik weet wat het probleem is.

mijn broer is hier en ik heb zijn prietpraat eruit getrokken en bij mij erin gezet en wat denk je toen was het goed. en draaide hij niet.

dus nu ga ik maar even mailen of het garantie is. want crashes heb ik natuurlijk wel gehad maar het board heeft nooit iets geraakt.

wat mij opviel is ook dat mijn prietpraat veel feller is dan die van mijn broer de mijne stuurt veel agressiever dan die van hem, weet niet of dat normaal is.

grt

ps nu dus op zoek naar een winkel die het board op voorraad heeft in nederland.

Laatst bewerkt:
zo eindelijk ik weet wat het probleem is.

mijn broer is hier en ik heb zijn prietpraat eruit getrokken en bij mij erin gezet en wat denk je toen was het goed. en draaide hij niet.

dus nu ga ik maar even mailen of het garantie is. want crashes heb ik natuurlijk wel gehad maar het board heeft nooit iets geraakt.

wat mij opviel is ook dat mijn prietpraat veel feller is dan die van mijn broer de mijne stuurt veel agressiever dan die van hem, weet niet of dat normaal is.

grt

ps nu dus op zoek naar een winkel die het board op voorraad heeft in nederland.

Meningen en ervaringen over het staartgedrag zijn verdeeld..Kan zijn dat je met n nieuwe printplaat hetzelfde of erger gedrag krijgt. Het verlengen van de staart/andere staartrotor/accu etc. vermindert t probleem wel maar lost t niet op. Je kan veel met de mcpx, maar lang niet zoveel als bv n 450.
Tuning overigens is leuk, ziet er gelikt uit maar is gruwelijk duur.
Besef wel dat deze onderdelen veel extra gewicht toevoegen bij een heli dat al niet zoveel weegt. Ze zorgen er ook voor dat andere onderdelen op de 'verkeerde' plaatsen breken bij een crash, wat het vervangen nog duurder maakt.

Meningen en ervaringen over het staartgedrag zijn verdeeld..Kan zijn dat je met n nieuwe printplaat hetzelfde of erger gedrag krijgt. Het verlengen van de staart/andere staartrotor/accu etc. vermindert t probleem wel maar lost t niet op. Je kan veel met de mcpx, maar lang niet zoveel als bv n 450.
Tuning overigens is leuk, ziet er gelikt uit maar is gruwelijk duur.
Besef wel dat deze onderdelen veel extra gewicht toevoegen bij een heli dat al niet zoveel weegt. Ze zorgen er ook voor dat andere onderdelen op de 'verkeerde' plaatsen breken bij een crash, wat het vervangen nog duurder maakt.

klopt kwa prijzen wat je zegt ben inmiddels honderden euros kwijt maar dan is hij wel volledig getuned op de motor na.(ik zie het nut niet in van een motor tunen dmv brushless te maken, kan aan mij liggen maar als het motortje stuk is of zo vervang ik hem gewoon)
en er zullen vast wel andere onderdelen stuk gaan maar ja dat is niet anders en heb gelukig al een aardige kist met reserve onderdelen.
vanmorgen mijn pakket van live hobby binnen gehad, nu is het wachten op nog eens drie pakketjes waaronder 1 van live hobby.

ik heb besloten om eerst hier eens een tijdje mee te gaan vliegen en dat ik hem goed ken,pas daarna koop ik een andere heli.das ook de reden dat ik deze helemaal getuned wil hebben als ik een andere had gekocht had ik de euros liever in een andere gestopt.

ik zie het nut niet in van een motor tunen dmv brushless te maken,

Da's de ellende juist..tunen=altijd meer gewicht met dit machientje. Zet m op een weegschaaltje en je weet genoeg. Met de standaard motor verandert ie in n slakje. Brushless geeft m toch meer power om n volledig getunede mcpx aan de gang te houden. Wel n uitdaging vind ik, met t soldeerwerk op micro niveau;)

Dan word dat mijn volgende project :p
En dat solderen komt wel goed ben ik niet bang voor.

Dan zal ik eens gaan zoeken naar complete sets.( ik zag dat er complete setjes zijn. Maar ga er eerst een hoop informatie over zoeken.zag er al een maar die kun je schijnbaar programmeren met een kastje)

Door te crashen verbuigen de pushrods naar de swashplate en kun je een asymmetrisch pitch-bereik krijgen. Bij teveel pitch zal de staart sowieso uitslaan, bij elk type batterij...

Je heli goed vasthouden met de hand, zender in stunt/idle-up. Vervolgens eens de throttle eens midstick, vol positief, en vol negatief.

1) op midstick mag je geen lift voelen (positief of negatief)
2) op vol positief en negatief moet je het toerental evenveel horen inzakken.

En al je inverted kan vliegen nog makkelijker te testen: de maximale verticale versnelling bij normal en inverted flight moet ongeveer dezelfde zijn.

Back