mCPX, geen positive pitch

Chow

Forum veteraan
Ik heb de mCPX nog maar net en ben alleen nog maar aan het stoeien geweest met dat ding. Ik heb geen positive pitch lijkt het wel. Bij full throttle gaat hij maar 20 cm van de grond en glijd dan naar links. Ik heb er nog geen klapper mee gemaakt maar desondanks wel gekeken of de maingear goed zit. Dat ziet er allemaal gewoon prima uit. Ik heb hem opnieuw gebind maar het mag niet helpen.. Heeft iemand suggesties? Ik weet het namelijk niet meer..

Heb je hem wel op midstick afgesteld. tenminste ik weet niet wat je hier aan moet afstellen voor je begint. Maar vaak moet je op midstick throttle ong +4/+5 hebben

Voor jouw een probleem om vanmiddag effe naar Almere te karren?
Dan kijken we m samen even na. PB me even

Tafel aan de kant (2man; zwaar!) en afregelen.

Ik heb er ook 1 gehad (maar werd een paar vluchten later overboden :D)

Laatst bewerkt:
Volgens mij is het opgelost door opnieuw te binden met de throttlestick in het midden. Hij lijkt nu meer toeren te maken en echt omhoog te willen. Wil dit echter in de woonkamer nog niet proberen dus moet even wachten op minder wind...

Als het gemodder blijft sla ik de rit naar Almere zeker niet af ;)

Net even buiten geprobeerd maar het stormt hier bijna. Heb maingear nog een keer aangedrukt tot ik een klik voelde. Gebind met throttle in het midden en nu kan ik niet testen of het goed is :(

Ok, ik ga je een PB sturen.. Ik moet weten of dat ding goed is. Zit me al dagen dwars en ben een totale beginner om het goed te kunnen testen..

Ok en weer terug uit Almere :) Hij doet het.. Maingear gechecked, binding procedure nagekeken en nu is het aan mij om verder te oefenen met de mCPX.. Ik heb hem even gekikkerd bij Niek maar in andermans huiskamer met toeschouwers durf ik niet hoger dan 10 cm ;) Keer rustig alleen oefenen en dan komt het wel goed. Nu is het dus wachten op een windstille dag zodat ik wat ruimte heb zodat ik niet bij de eerste de beste stuurfout gelijk in de problemen zit..

Binden op een DX4 dus met gas/pitch dicht en rudder links.
De trottle hold moet geen gekke swashplate sprongen geven.

Suc6!

En de trottle trim dus inderdaad in het midden. Niet naar beneden zoals bij FP.. Bedankt nog voor je hulp. Zodra het een windstille dag is krijg ik hem wel in hover.

Back