mCPx of Blade SR?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, en ik krijg steeds andere antwoorden.
Laat ik het even uitleggen.
Ik heb een Blade mSR, waar ik met veel plezier mee vlieg, en ik wil graag over op een CP heli van het merk Blade.
Nu weet ik dat er twee redelijk geschikte heli's in aanmerking komen, namelijk de SR en de mCPx.
Ik weet ook dat de laatste vaak afgeraden wordt als eerste cp. Maar nu mijn vraag.
Welke van de twee moet ik nemen.?
Bij beide heli's zitten voordelen en nadelen.

SR: Voor: Groot, zwaar, 'makkelijker' bestuurbaar dan de mCPx. In de zin van minder wendbaar. Meer gewicht dus kan ook buiten vliegen met een beetje wind. Ik betwijfel of de mCPx buiten kan bij een briesje.
Tegen: Bij crash gegarandeerd schade. Relatief dure spares. Eigenlijk te groot voor direct tail drive (tegen 400 size)(main rotor SR: 552mm tegen Blade 400 3D: 718mm.)

mCPx: Voor: Klein, licht, kan dus binnen gevlogen worden en bij crash (haast?) geen schade. Spares veel goedkopen in verhouding met SR. Zelfde mogelijkheden als SR. Ook direct tail drive.
Tegen: Klein dus snel en (veel) wendbaarder dan de SR. Hierdoor makkelijker de controle verliezen.(?)

Iedereen raadt me steeds de tegenovergestelde heli aan als de vorige.
Nu zou ik van jullie willen weten waarom ik juist deze ene heli moet nemen en met argumenten a.u.b. Als jullie mekaar op foutieve argumenten wijzen hebben jullie hier alleen maar voordeel van, dus ook graag.

Met vriendelijke groet,

Jasper

Ik zou zeggen koop een Align t-rex 450 of 500! (of een kloon ervan)
De staart van de Blade SR heeft wat probleempjes en de blade mcpx is te klein voor een beginner om buiten mee te vliegen!

Wil je er mee binnen vliegen blijft er alleen de mcpx over!

Groeten

als ik jou was zou ik gwoon voor de sr gaan.

Maar waarom,, want ik kan wel random eentje kiezen, maar ik wil weten waarom ik voor de SR of de mCPx zou moeten gaan. Ik wil er wel plezier van hebben, niet alleen maar problemen omdat ik hem niet kan vliegen of dat er constant iets stuk is en dat ik veel reparatiekosten heb.

omdat het fijner is om met een heli te vliegen die makkelijk bestuurbaar is dan dat je honderd keer met een heli crashed die uiteindelijk toch nog kapot gaat

maar als je goedkoper uit wil komen dan zou ik de mcpx kiezen omdat die natuurlijk minder snel schade heeft.

Weet wat ik wou weten. Ik laat dit draadje open staan, dat als anderen met hetzelfde probleem zitten ze kunnen kijken. Ik ga een instructeur zoeken en een 450-serie kopen, en aan de kabel leren vliegen. Groeten en voor meer info over de 450 etc stuur maar pb'tje;-)

Groeten

Back