Mcpx reageert opeens niet goed

Chow

Forum veteraan
Vandaag bij de tweede vlucht reageerde de mcpx opeens niet meer adequaat op stickinput. Ging omhoog en wilde niet naar beneden, schoot ook een stuk vooruit wat resulteerde in een crash. Boel nagekeken en weer aangedrukt maar de heli reageert raar. Soms stijgt hij gewoon op om dan na een halve minuut opeens weer vreemd te reageren. Of hij maakt wel toeren maar wil juist niet de lucht in. Ik heb alles bekeken maar zie niks vreemds. Enig idee waar ik het moet zoeken?

probeer als eerste het opnieuw binden dit lost veel problemen op.
vervolgens dient het hoofdtandwiel vast te klikken (kost best veel kracht). er mag geen spelig op de hoofdas zijn.
de servo's worden inwendig vies waardoor deze niet meer goed reageren. even schoomaken V0NIepknfnE[/media] mCPx Servo Cleaning - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Binden al geprobeerd en maingear zit 100% zeker goed. Ik zal inderdaad de servo's eens checken. Zou heel goed kunnen dat die stroef lopen. Komt ook overeen met de problemen denk ik..

Ik kan het filmpje met mijn brakke internetverbinding niet bekijken helaas. Dus ik ga op gevoel te werk.. Twee schroefjes los van de servo, linkage los en dan voorzichtig loshalen. Ik moet aan de achterkant zijn neem ik aan. Ik heb geen alcohol maar wel spiritus in huis. Dat zou toch moeten werken?

Back