MCPX steeds weer opnieuw "binden"?

Elke keer als ik na een dag of zo wil gaan vliegen met de MCPX lijkt het of de heli weer in "computermode" staat. Bij indrukken van de "Throttle Hold" schiet de pitch omhoog en bij loslaten weer naar beneden. De motor reageert niet bij gasgeven.

Ik moet dan weer opniew binden. Meestal lukt dit pas na twee keer. De eerste keer lijkt wel goed te gaan maar dan wil de motor niet draaien.

Lijkt me toch niet dat dit normaal is. Wat kan dit veroorzaken?

De heli gaat altijd als eerste uit, daarna pas de zender.
De zender gaat altijd als eerste aan, daarna pas de heli.

Hoe raar het ook klinkt, met de dx4 is dat normaal

Het hoort niet, maar ik heb de gouden tip nog niet gezien...

Nu doet die van mij het eens in de 20 vluchten, of als ik publiek heb
Dus ik heb er niet zo enorm veel last van

Bij mij is het opeens verdwenen :confused:
ik had het in het begin ook, elke keer moest ik opnieuw binden.. maar na wat vluchten is het compleet weg...

EDIT
ook hier met een Spektrum dx4...
maar goed mijn dx6 is onderweg, dus daar heb ik straks ook geen last meer van........

Ik heb vandaag minimaal 5 sec gewacht voordat ik de heli aanzet en voor het eerst werkte het meteen goed.

Morgen weer op deze manier proberen.

Bij mij is het opeens verdwenen :confused:
ik had het in het begin ook, elke keer moest ik opnieuw binden.. maar na wat vluchten is het compleet weg...

EDIT ook hier met een Spektrum dx4...
maar goed mijn dx6 is onderweg, dus daar heb ik straks ook geen last meer van........

Vreemd. Lijkt wel op een aanloopprobleem (user error). Net als dat je de eerste maanden veel valse alarmmeldingen hebt met een nieuw alarmsysteem.

Misschien iets te maken met zender en heli uitschakelen na een ongecontroleerde landing of uitschakelen na "throttle hold". Als je beter kunt vliegen heb je hier geen last meer van.

Hier ook trouwens Spectrum dx4.

Heb hetzelfde probleem trouwens regelmatig (maar veel minder) met de Solo Pro (daar crash ik nooit mee). Dan reageert de heli (alleen bij de eerste vlucht van die dag) niet goed op de zender en gaat alle kanten op behalve daarheen waar je hem zelf stuurt. Na opnieuw binden is dit weer ok.

Ik vlieg op het veld en na accu 3 slaat hij in de computermodus De dag ervoor heb ik alle 10 pack's normaal geleegd met de mcp
Met geen mogelijkheid en volgens het boekje krijg ik het ding weer gebonden ; alle stekkertjes gekontroleerd ,je weet maar nooit
Vandaag thuis in twee sessie's verdeeld over de dag wel 80 keer geprobeerd en niet voor elkaar gekregen
Heb dit eerder gehad en dan na 20 keer lukte het en hield het een week vol
Nu is het een drama ; zender DX4e Groet Kasper

Vandaag thuis in twee sessie's verdeeld over de dag wel 80 keer geprobeerd en niet voor elkaar gekregen
Heb dit eerder gehad en dan na 20 keer lukte het en hield het een week vol
Nu is het een drama ; zender DX4e Groet Kasper

Ik heb wel gemerkt dat de schakelaars beiden omhoog moeten staan bij het "binden" anders lukt het bij mij ook niet.

Krijg ik bijna hoop en de hi-low schakelaar omhoog gezet Dit heeft bij mij geen enkele invloed en dus geen binding

Het vervelende is dat ik niet weet of het toestel of de zender defect is en niemand in de buurt met een DX 4 zover ik weet

Gr Kasper ; apeldoorn

Na het in acht nemen van de 5 secondenregel ben ik nooit meer de "binding" verloren.

Er blijkt een inlegvelletje in de doos te zitten waar op staat:

Important: De heli pas aanzetten nadat de zender minstens 5 seconden heeft aangestaan.

Volgende keer naast de handleiding toch maar alle inlegvelletjes bestuderen.

Allen dank voor jullie bijdrage.

Inderdaad de wachttijd van 5 seconden aanhouden en de heli niet te dicht in de buurt van de zender aanzetten.. Ik hou zelf minimaal 2-3 meter aan voor de zekerheid..

Back