mcpx throttle probleem

Hallo,

Ik heb gisteren de mcpx binnen gekregen. Ik heb deze ingesteld en het programma gedownload en ingesteld op mijn dx8ti. Vervolgens heb ik de heli gebind en heb ik de eerste vlucht proberen te maken.

Ik ben gestopt omdat bij het stilstaan van de heli de servos al pruttelen (maar ik heb gelezen dat dat normaal is).
Maar als ik gas wil geven gaat de mainrotor niet langzaam draaien maar begint rond 30/40 throttle en slaat dan ineens aan. (soms als ik langzaam de throttle verplaats kan de heli ook omslaan door het ineens beginnen met draaien van de motor.

Wat kan ik hieraan doen?

Groetjes Roy

Probleem dat ik gemerkt heb met de mcpx download via de Spektrum Community site is dat de "Idle-up" instellingen net verkeerd (voor mij althans) op de Idle-up switch van je DX8 geprogrammeerd staan.

Probeer alvast eens door de "F-mode" switch (links boven) op je DX8 één stand omhoog te zetten.

F-mode 1

Bedankt voor de reactie. Maar als ik de F-mode naar 1 verschuif en dan kijk bij de servo setup op de dx8 dan zie ik dat het balkje helemaal naar rechts verschuift dus dat throttle vol aan staat.

Het is normaal dat hij op 30/40 opeens begint te draaien. ( de staartmotor begint bij 1% al te draaien) Das een beveiliging voor iets (maar wat ben ik vergeten ;) ) Geen zorgen over maken, als je op youtube kijkt hebben ze dat ook allemaal.

ikzelf stijg steeds op met idle-up, en schakel over naar dual rate als ie in de lucht hangt.

idd, tegen het omslaan bij het aangaan van de motor, zeker op gras.

Je kan het idle-ip doen met een curve in de H stand van 0-50-50-50-100, dat sticks in de midden posites zodat de bladen rechtstaan, als je ide hold eraf gooit maakt ie mooie idle-up. het duurt idd even voordat de mainrotor begint te draaien.

heb in een ander draadje, wat een beetje offtopic is geraakt deze DX8 settings gepost. Mischien heb je er iets aan. Ik kan evt. als je interesse hebt het DX8 bestandje naar je mailen

Grtz, Frans

Mijn settings; ben nog aan het verfijnen en settings zijn iets persoonlijks, weet nog niet of het geschikt is om mee buiten te vliegen. maar dan is het een kwestie van waardes opkrikken. Nu heb ik drie standen alle met een vast(isch) toerental. De pitch heb ik bij 1 en 2 op minimaal op 50 staan zodat ie zich niet de grond in boord.
1 om een beetje rustig te vliegen/hooveren als mcp x,
trottlecurve 85-80-75-80-85 pitch 50-50-50-65-80 dr ail 50 elev50 rudder 125 expo 30 op alles

2 gaat wat harder,
trottlecurve 85-80-75-80-85 pitch 50-50-50-75-100 dr ail 75 elev75 rudder 125 expo 20 op alles

3 3d
trottlecurve 100-95-90-95-100 pitch 0-25-50-75-100 dr ail 100 elev100 rudder 125 expo moet ik nog bepalen.

Trottlehold geeft mooie soft start, de pitchcurve in de hold stand is 0-50-50-50-100. Hold on, gas in het midden, hold off, upspinnen en vliegen.

@jell4xe,
Cool, laat even weten wat je ervan vindt. Ik zit het hier ook maar helemaal alleen uit te vogelen;)

Grtz, frans

Vandaag met een v curve van 100-95-90-95-100 gevlogen en ik moet zeggen.. VEEL beter! Ik kan een pak agressiever vliegen en loop nu niet met de beperkingen door het zakken van de toeren. Een echte aanrader..

Ps: ik upload straks nog wel een filmpje..

Hier het filmpje, wel slechte kwaliteit (was al donker aan het worden en kwaliteit van men iPhone is niet al te best ;))

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag met een v curve van 100-95-90-95-100 gevlogen en ik moet zeggen.. VEEL beter! Ik kan een pak agressiever vliegen en loop nu niet met de beperkingen door het zakken van de toeren. Een echte aanrader..

Ps: ik upload straks nog wel een filmpje..

Kijk eens aan, dat was precies de bedoeling! Compensatie voor de hogere weerstand van de bladen bij een grotere hoek. Ofzoiets:o

Thanks voor je reply

Back