MCPX v2 met DX6i of met DX4e

Ik wil graag voor erbij een nieuwe MCPX v2 kopen. Deze wordt standaard geleverd met de zender DX4e. Ik vraag me echter af of de DX6i, die ongeveer 80,- duurder is, niet veel duurzamer is. Ik heb de zender niet nodig voor andere modellen, want daarvoor heb ik een futaba zender, maar die werkt helaas niet op een MCPX. Zijn de extra mogelijkheden van een DX6i ook te gebruiken bij de MCPX of maakt het daarvoor niets uit. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen.

vr.gr.

Maurice

Ik heb een stevige tijd met de dx4 gevlogen, en eigenlijk alleen problemen gehad met het af en toe "ontbinden" van het geheel

maar na een paar keer weet je uit je hoofd hoe je hem moet binden, verder geen problemen ondervonden

nu heb ik met kerst een dx6 gevonden onder de boom
ik moet zeggen dat het ding gewoon net ff lekkerder reageert nu alles gewoon naar je eigen smaak ingesteld kan worden.

gyro heb je niets aan, dit regelt de mcpx zelf
verder is alles gewoon in te stellen

Wil je op een gegeven moment nog wat van die kleine mini toestellen (die mini parkzone apparaten zijn ook allemaal spectrum georienteerd), dan is de dx6 gewoon een aanrader.
Gebruik je hem alleen voor de mcpx en ga je er nooit iets anders aan hangen, is het nut wat discutabel..
dan win je nl alleen de mogelijkheid tot fijnafstemming ermee.
is dit jou het verschil in geld waard?

het nadeel van een 4e is dat je geen expo of uitslagen kun instellen wat met een 6i wel kan. ik vond de leen 5e tegen vallen

Back