mcpx voorraad onderdelen

Hallo,

Deze week ga ik weer voor langere tijd naar zee,
En de mcpx gaat mee, nou ken ik het gezegde de beste raad is voorraad.
Maar wat zijn een beetje de meest verbruikte onderdelen?

Heb de mcpx nu een 3 week, en heb nog niet echt een idee wat er doorgaat aan onderdelen,

Ik vermoed dat de volgende dingen nodig zijn,
Swash linkjes,
Staartboom, met motor
Mainshaft+tandwiel+motor

Zijn er nog meer dingen die er om bekend staan stuk te gaan? Of die eigenlijk niet nodig zijn?

Ik heb de mijne nu ongeveer 1 maand.
De swashlinkjes zijn wel een aantal keren losgeschoten, maar heb ik tot nu toe iedere keer kunnen terugklikken.

Het enige dat bij mij echt gesneuveld is, is een rotorblad.

Goede vaart en groeten van Jan

Lijkt er inderdaad op dat de heli vrij veel kan hebben,

Dus motortjes zijn niet nodig,
Alleen een zakje swashlinks.

Heb nog een setje bladen liggen, en een tandwiel.

Ook heb ik nog een oude mainshaft liggen die ik zelf verprutst heb toen ik de kop uit elkaar heb gehaald. Bij het monteren de gaten niet goed voorelkaar en met het schroefje is de as gesplitst aan 1 kant boven in over een klein stukje. Heb er toen gelijk een nieuwe ingezet.
Maar is de oude as eigenlijk te repareren met bv ca? Zodat het niet verder uitscheurd. Het scheurtje zit nu alleen in het gedeelte wat de kop ingaat.

Hallo,
Ik heb zelf ook mijn main shaft gerepareerd met ca. Werkt perfect. De as zit ee nu al heel wat vluchtjes op en geen enkel probleem.
Maar als je voor lange tijd weggaat zonder mogelijkheid om onderdelen te bestellen, zou ik toch een reserve asje meenemen. Ook de motortjes, mijn ervaring is toch dat ze snel verslijten.

Groeten Bart.

de pinnetjes van de landing gear durven wel eens afbreken, zou zeker aanraden om wat reserve landing gears mee te doen, ofwel een potje lijm :lol:

Back