MD500 Tow Defender Trex 600E

Dag mensen,

Ik ben op zoek naar een 5 blad rotor kop om mijn MD500 zo schaal mogelijk te maken.
Op de meeste websites zijn de (voor mij betaalbare) koppen uitverkocht. Nu kwam ik tijdens mijn zoektocht deze website tegen;
JustScale - Excellence in RC Scale Helicopters

Met dit artikel;
JustScale - Excellence in RC Scale Helicopters

Ik heb geen enkele ervaring met het merk 'Double Cats RC' dus daarbij mijn vraag; is dit een redelijk merk of raden jullie mij wat anders aan in deze prijscategorie?

Ps. Moet ik de tail sowieso voorzien van een 4 blad versie als ik op de kop een 5 blad zet? (ivm toque).

Alvast bedankt!

De kop ken ik niet, maar ik kan je de Spinblades 5- bladsset van harte aanbevelen. Er zijn ook passende half-symmetrische staartrotorbladen bij te krijgen waardoor je niet perse een 4-blads tail nodig hebt.

De kop ken ik niet, maar ik kan je de Spinblades 5- bladsset van harte aanbevelen. Er zijn ook passende half-symmetrische staartrotorbladen bij te krijgen waardoor je niet perse een 4-blads tail nodig hebt.

Hey,

Bedankt voor je antwoord.

Heb gisteren deze bladen besteld; https://shop.microhelis.de/Hauptrotorblaetter-KU-600-x-44-tragend_1 (max 1600 rpm).

Ik ga eerst de CopterX head proberen (is een 4 blade rotor head, helaas). Mocht dat echt niet wat zijn dan schaf ik wel een (goede) 5 blade rotor head aan.

CX600BA-01-20_00.jpg

Graag zou ik dus de tail 2 blades laten, aangezien de 1:1 versie dat ook heeft. Dan lijkt mij de Asymmetrical tail rotor blades van spinblades een goede keuze; Heckrotorblatt 105H Matt Black Scale .

Volgens mij zou er geen reden zijn waarom dit niet zou werken in combinatie met de bladen van microhelis.de.
Heb ik dan de 95mm of 105mm versie nodig?

Tevens vraag ik mij af of dit dan de staart voldoende houdt, dus dat ik dan niet over een maand toch een andere tailrotor moet installeren...

Graag jullie input :D

Volgens mij zou er geen reden zijn waarom dit niet zou werken in combinatie met de bladen van microhelis.de.
Heb ik dan de 95mm of 105mm versie nodig?

Ik ga de 105mm versie proberen, is officieel voor een 700 size maar aangezien ik op een laag toerental ga vliegen lijkt mij dit geen probleem. Uiteraard ga ik de maiden zonder fuselage uitvoeren om daar de tail flink te belasten (flinke pitch pumps e.d.). Als het dan goed gaat zal het met fuselage én scale flight wel werken :).

Back