MD500E Navigatie verlichting

Beste forum leden, ik sta op het punt om een MD500E 600 size te bestellen om aan mijn eerste semi schaal project te kunnen beginnen. Het liefste wil ik alles in een keer bestellen.Maar om te verhinderen dat ik het verkeerde bestel graag jullie mening.

1) Navigatie verlichting. Ik heb op het oog een set "Mini Flash Pro SCALE V2" heeft iemand hier ervaring mee, zo ja een positieve ? Mocht je een andere tip hebben dan houd ik mij aanbevolen.
2) Mijn mechaniek is een trex600 pro, deze kan met een hulpstuk gemonteerd worden blijkt. Mijn vraag is of iemand weet of er dan nog een schaal cockpit in kan, die wil ik namelijk eventueel meteen mee bestellen.
3) Kapjes voor de navigatie verlichting e.d. Er blijken op dezelfde site als waar de verlichting en het model staat ook kapjes voor over de leds te staan voor een zeer redelijke prijs. Kan iemand mij informeren hoeveel blanke, rode een groene voor een MD500E nodig zijn?

Alvast bedankt,

Peter

Hey Peter
Vooral kijken dat je een duidelijke verlichting hebt .In mijn Hughes heb ik de gewone led lampjes zitten en is wel tof op de grond maar in de lucht zie je daar niks van .
In de Bell 206 die ik nu nog aan het bouwen ben zitten 3w led's in en deze geven een pak licht , deze hebben wel het nadeel dat daar koel lichamen opzitten en dan is het eigenlijk niet mogelijk om deze in dunne onderdelen te bouwen
Ik heb dus de koellichamen er af gedaan en de leds rechtstreeks op een allu buisje van een 8mm - 30mm lang gekleefd zal dus ook wel koelen .
Merk van mijn led set is G.T.Power RC ni te duur en heel volledig .
Een schaal cockpit kan meestal wel maar je moet wel goed kijken dat je balans van de heli ok is , dus mogelijk wat schuiven met batterijen .
Voor de kleuren van de navigatie moet je zoeken op internet , veel heli's hebben verschillende navigatie , wel stuurboord ( links ) is rood , bakboord ( rechts ) is groen , dan de beacon lights zijn soms rood en soms wit .

Succes , Blitske

Hallo Blitske,

Bedankt voor je reactie, ik kwam je post over de Huges ook al tegen. Deze bevat voor mij zeker wetenswaardige info. Kun je misschien aangeven wat de feiltelijke schaal van een MD500E in 600 size is, is dit een 1/6 schaal ?
Ik zag dat jij je cockpit zelf gemaakt hebt, heb je daar eventueel maten van beschikbaar ?

Bedankt,

Peter

Hey Peter .

Schaal van mijn Hughes is inderdaad +/- 1/6 .
De vraag over mijn cockpit kan ik spijtig genoeg geen tekeningen of zo bezorgen , ik zoek op internet gewoon foto's en tekeningen van de echte , maak kleuren copies van het instrumenten bord , wa schetsen en dan ga ik aan het knutselen .
Daarom blijven het bij mij steeds semi schaal modellen , de look is er ma real scale is nog wa anders :-) .

Grtjs Blitske

Back