Mdm1 Fox

Ik heb het idee dat we nu iemand zijn draadje aan het kapen zijn :cry:

Hoi,

Ja dat klopt deze kist ken ik wel......
maar hier vliegt hijalweer wat maandjes mee (heb hem in de zomer al zien vliegen) en deze foto is ook genomen op de ginkelse heide (waar ik zelf ook vlieg) tevens is het zo dat ik van Jaap heb vernomen dat hij bezig is met een fox ook van die grote (richting 5m) en het klopt hij vliegt schitterend..

groetjes Dennis
0.jpg

Dit ben ik trouwens met mijn 2,75mfox [/url]

Beste evert_b

Is dit een vol gfk swift???? met flaps?? want een vriend van mij heeft er zo een gehad van airworld .....

mvg Dennis

Dennis,
Ja hoor, het is een volledig GFK-kist met flaps airbrakes en een intrekbaar wiel. De swift van airworld kan je krijgen in 3 maten : 272, 370 en 500cm. Het gaat hier dus om de middelste, met een schaalfactor van circa 1/3,5, toch al niet mis. Hij zit nog in de bouwdoos, er werd nog niet aan begonnen.

De swift 1/1 meet maar 12,70 meter en is hierbij een maatje kleiner dan de fox dewelke op 14 meter uitkomt. Ik las dat een fox +9 G en -6 G aankan. Om even een idee te geven over de snelheid: deze zwevers hadden een "never exceeding speed" van 310 (swift) en 290 km/h (fox).

Dennis,
Je vergist je, dit is wel degelijk Jaap zijn nieuwe grote bak van 6+m spanwijdte.. De vorige lijkt er erg op, maar was "kleiner"....
Ik heb Jaap zijn beide versies gesleept en hij had me enkele weken geleden speciaal gevraagd om zijn nieuwe in te vliegen, omdat ze hun eigen PAF trainer voor de 2e keer plat gevlogen hebben. Hun eigen Bully's zijn voor dit soort monsters niet helemaal geschikt.

Bertus, jij mag nie meer raaie...

Foxen:
Er zijn een boel versies in omloop, in allerlei maten, ik ben er het zicht over kwijt. Plm 2 jaar geleden is er in een FMT een test geweest waarin de (toen) voorhanden zijnde Foxen bekeken zijn, kan ik wel opzoeken.

Het is een ongelofelijk fijne bak om mee te vliegen, maar op dit moment wordt de Acro Cup gewonnen door Swift's...en je weet hoe dat dan gaat, iedereen wil dan een Swift.
Als er volgend jaar een Fox wint, wil iedereen weer een Fox....

Hoi Dennis,
Ik kreeg net de aanbieding van een collega die een fox van 3,2m. heeft deze 3x gevlogen. En deze nu weg doet omdat hij het toch maar niks vondt en dat deze te snel voor hem vloog. Nu ik heb hem gevraagt wat hij ervoor wil en leeg afgebouwd zonder servo's vraagd hij 150€. Buiten een paar krasjes is er niks aan. De vleugels zitten in zakken en al. Ik heb er 1 vlucht mee gedaan en deze vliegt schitterend.
Ik stel het je maar voor. t'is vrijblijvend.

Michaël.

owh 8O die heb ik dan idd nog niet gezien zijn laatste kist die ik van heb gezien was idd die 5m swift.... maar ik zal deze nieuwe dan wel weer snel zien op de hei. Maar ik heb dus (van Jaap zelf) gehoord dat hij bezig is met een fox die hij helemaal schaal getrouw wil hebben. Hij had het er over dat ie iets van 80foto's alleen al van het interieur heeft :D

Ennnuuuuh ze noemen me niet voor niks fox verslaafde :P kben het al vanaf dat ik de eerste fox (volgens mij toen ook van jaap) op de hei heb gezien (tevens die zelfde airworld fox toen de grond in zien gaan omdat er iets mis was met de epoxy harding in de vleugels............)

groeten, Dennis

Hoi richard

ik heb ook gekeken voor die fox van 4,66m van Rosenthal en zag dat je daar ook de romp los kan bestellen ... heeft u dat ook gedaan ??? aangezien ik zag staan dat u de romp van
Rosenthal met abachi vleugels van Müller heeft..?? en zo ja wat kost dit dan ?? want ik zag geen prijzen staan. Ik heb ze nog wel een mailtje
gestuurd.

mvg. Dennis

Dennis,

Klopt, het is zo gegaan. Müller werkt samen met Rosenthal, hij haalt de rompen daar zelf op en maakt er vleugels bij.
Hij maakt superkwaliteit, alhoewel het niet de lichtste zijn.
Je kunt zelf bepalen in hoeverre je de vleugels voorbereid wilt hebben, ik heb ze laten maken met hol/bol roeren, geslepen neuslijst en de vleugels aan de romp aangepast (met de stang), en vleugelzakken.
Je kunt ze zelf tot en met gespoten aan toe bij hem bestellen (zou ik niet doen, spuiten is hij minder goed in)

Alles bij elkaar was het een aardige zak met geld, ik hou daar niet zo van om dat allemaal op het net te plempen, als je hem mailt krijg je een offerte, maar niet schrikken...

Ik zou deze romp van Rosenthal echter NIET meer kopen, een belangrijk -punt was dat er weliswaar een cockpitkap bij zit, maar géén cockpitkapframe, dit is een heidens karwei geweest dat te maken. Verder was het een mooie romp.
Vergis je niet in de onkosten van zo'n bak, zoals ik al schreef. Je MOET gebruik maken van hoge kwaliteit servo's, accuweiche/powerpack oid, romp 2K laten spuiten, etc. Dus de kosten lopen snel heel hoog op.
Daarnaast moet je een geschikte manier hebben om hem te vervoeren.

Ziehier sleper en de Fox:

afb12506.jpg

Wat geld betreft kom je vaak uit bij 1 op 3 op 5000 euro.
En schaal 1 op 4 op 2000 euro.
Ten minste dat valt mij op.
Of het nu een motorkist of zwever is maakt niet veel uit.
En inderdaad vervoer is dan ook een probleem.
Maar als je het heb, en je kan er mee uit de voeten, voel je je erg gelukkig :D

hmmmm dat kank nooit betalen al hoewel ....... als dat zo door gaat :P eerst een 2m fox toen een 2,75m fox kwil nu wel die van 3,20m daarna 4m daarna 4,77 daarna 6m en dan een echte ????? kmag in ieder geval al wel een keer mee in de echte :P met michel holtkamp :D :D :D maar pas weer van de zomer :cry: lijkt me heftig.... :D

hoezo ik ben fox gek???? :P :P whahaha

groeten dennis

passion for the fox ( www.cu2.nl/mdm1fox )

hallo,

kan iemand wat mij vertellen over het
HQ 1,5/12 Mod profiel??

want deze ken ik dus niet en zit op de s2g fox

tevens de servo's die ik moet gebruiken voor dit soort kisten??

want ik heb aan de hand van plaatjes b.v. ook gezien dat er 2 servo's op het stabilo zitten, dit moet toch wel te veranderen kunnen zijn in 1??

mvg, Dennis

Eff nieuw vraagje kent iemand de rippin fox beter ??
ik heb al wel een en ander over gelezen en dat het een sterke bak is op de koker van de vleugelpen na
Ik kan nu een rippin fox (4m) voor €350,- :D kopen dus.....

m.v.g. Dennis

Voor de liefhebbers: ik krijg net deze mail uit Duitsland binnen van een kennis.

Hallo Richard ,
ich habe jetzt alle wichtigen Daten des FOX zusammen :
Modell ist von " STEBER " , Spannweite 3 m , Abfluggewicht 4120 gr. , aufballastierbar mittels Messing-Rundstäbe in den Flächen und Bleigewicht auf dem Schwerpunkt , beides gehört zum Angebot , Servos : Quer 2x C 341 MG , Störkl. 2x C 3341 , Seite C 5007 , Höhe C 5007 , Schleppkupplung C 508 . Er hat normale Gebrauchsspuren nach Flügen am Hang und im F - Schlepp . Ich hoffe , die Bilder sind ok .
Bitte frag deine Fliegerkollegen , ob Interesse besteht . Preis komplett mit Akku und Empfänger C 17 wäre 470 Euro !

Serieus geïnteresseerden kan ik koppelen aan de verkoper, plaatjes zien er goed uit.
PM bij interesse

Back