Me en my first E-sky Comanche

• Topicstarter Topicstarter Demars
  • Startdatum Startdatum
D

Demars

Guest
Goededag,

Houd nu een week dit forum in de gaten maar zie weinig info over coax heli's dus wil hiermee dus een lintje starten.
Hoe begon het virus ? Liep op de haagse markt en kwam daar een 2 kanaals heli tegen voor 35 eu, merk onbekend maar wel knap degelijk kwam ik achter na paar crashes want vloog leuk maar alleen omhoog,omlaag,rechtom en linksom dus als hij ergens naar toe waaide dan was het ook boem maar hij doet het nog steeds, snel daarna dus een e-sky comanche besteld die wel voor,achter en zijwaarts kan 4 kanaals dus.
Ook de grote fout gemaakt doos binnen, uitpakken en vliegen (dacht dus dat ik ervaring had met die 2 kanaals) binnen 10 sec bam iets te hard geland ,achterwiel eraf. Shit maarja niet echt nodig dus vrolijk verder met vliegen. Nu snap ik waarom er 2 setjes reserve rotors bij zitten trouwens dit moeten er veel meer zijn als je eenmaal bezig bent maar na een dag dus al vrolijk onderdelen bestellen, gelijk maar de harde rotors uit hongkong en dat scheelt echt stukken beter, balans ook al een paar x kwijt en na 10 min weer gevonden. Hiervoor ook een andere hoofdas besteld eentje met kapje zodat balans niet meer weg kan vliegen en een trainingskruis. Wat er al kapot is gegaan .. 6 setjes Rotors, (de orginele, van de harde nog geen één kapot), armpje van de servo (voor niets gehad van denza-rc wereldzaak trouwens), achterwiel,voorwiel,achterbody flink gehavend maar aardig met tape opgeknapt. Meeste schade buiten gevlogen, op gras in de tuin, valt daar gauw om en 1 x windvlaag buiten op straat. Nu al zo'n +/- 50 vluchten van 15 min gemaakt en gaat dus veel beter, laatste 15 vluchten geen schade meer dus oefening baart kunst en meestal binnen gevlogen.
Hou jullie op de hoogte ......

Ps: trainingskruis valt niet mee om dit goed aan de wielen te bevestigen, wielen vallen er gauw dan af maar is wel te doen met 2 ballen en 1 stok, valt dan minder snel om. En ja het is verslavend ............

Goededag,
maar zie weinig info over coax heli's dus wil hiermee dus een lintje starten.
En ja het is verslavend ............
Voor de "kleinere" Coax heli's moet je het micro heli forum bezoeken ... en om niet te over te komen als iemand die je heli afzeikt, elke heli is verslaven :P

Back