me mini-t is kapot!! :-(

• Topicstarter Topicstarter mini-t man
  • Startdatum Startdatum
M

mini-t man

Guest
me mini-t in vandaag kapot gegaan. ik reed over een hobbeltje en hij ging heel langzaam rijden met een ratelend geluid. kben nu contact aan het krijgen met heb bedrijf. te hopen dat ik hem op kan sturen want ik kan het probleem niet oplossen.

je diff kapot ?

kun je hem niet openhalen heel de auto >?< en zo zoeken naar een probleeem veroorzakend ding :). opsturen zonder goed te zoeken is slap :) voor een echte modelbouwer

vanaf dogbones beginnen en dan steeds een onderdeeltje van de aandrijving verder eruit todat je het geratel hebt gevonden , en dan oplossen ( of zitten er in een mini t geen dogbondes?PP

het kunnen maar een paar dingen zijn!
ik zal opnoemen wat het in mijn ogen kan zijn (in volgorde van waarschijnlijkheid)

-motortandwiel gestript?
-motortandwiel slipt op as van motor?
-Hoofdtandwiel gestript?
-Hoofdtandwiel meename door de as waardeze op zit is kapot/slipt
-Diff kroontandwiel (waar kleine in zitten) is kapot
-Zijn er tandwielen in de 'gearbox' (zwarte behuizing waar diff etc. in zitten kapot?
- dogbones kan denk ik niet veel aan verkeerd, of er moet vuil in zitten
-lagers vastgeslagen?
ga het eens na.... groeten erik

klinkt als een kappote diff op gestrippte spur / pion

ik hep alle tandwielen gecontroleerd enzo, maar niks gevonden. ik heb hem op gestuurd dus ze zijn nu bezig met het te maken dus ik hoop dat ik hem snel weer krijg.

Misschien een ander stukkie text voor je ondertititel:

Ik ben een RC-n00b en wil ook geen moeite doen om kennis van zaken te nemen

Geratel en niet vooruit komen betekent meestal tandwielen die niet goed op elkaar staan en in een uitsterste geval een aandrijf-as.

ja ik heb die wagen 5 keer uit elkaar gehaald maar alle tandwielen liepen goed tegenelkaar. en ik weet ook niet alles van die wagens. ik ben hier pas net mee begonnen.

dan heb je hem misschien niet op de juiste punten gecontroleerd, het moet gewoon te vinden zijn! als je alles naloopt kom je er zeker achter!

offtopic: stampersgat, waar ligt dat ergens in brabant??

Back