[Meccano] Blocksetter

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Bozzel, 10 nov 2012.

  1. Bozzel

    Bozzel Guest

    Hallo mensen,

    Samen met mn pa ben ik begonnen een blocksetter van meccano te bouwen. We hebben alle meccano laten zandstralen en opnieuw later poedercoaten in de originele kleuren van temsi. De kraan gaan we volledig uitrusten met allerlei technische snufjes. Uiteindelijk zal ook de besturing compleet via touchscreen gaan.

    Hieronder alvast een paar bouwfoto's. Dit zijn nog maar prototypes en er zullen ongetwijfeld nog dingen aan veranderd worden.

    Wat jullie hier kunnen zien is de voet van de kraan waar de wielen onder komen en waar de draaikrans van de giek op gemonteerd wordt.

    wat is een blocksetter?
    http://www.dalefield.com/mwes/blocksetter/Harbour_scene.gif

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik zal jullie op de hoogte houden van vorderingen.

    Groet,
    Chris.
     
  2. PUCK

    PUCK

    Lid geworden:
    28 jul 2008
    Berichten:
    4
    hijskraan

    wat een geweldig idee om die kraan weer te bouwen, ik wil graag de vorderingen volgen omdat ik als kind zijnde ook Meccano heb gehad.
    PUCK...
     
  3. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Heb m'n Meccano, inclusief veermotor nog altijd bewaard. Was ooit voor mij het meest geliefde speelgoed. Toen heel wat kranen gebouwd...
     
  4. Kraanbouwer

    Kraanbouwer

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    730
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo,

    Leuk om weer is een echte kraanenbouwer op het forum te hebben.
    Ik vind het zeer knap gezien de vaste maten waar je aan vast zit wat toch zijn beperkingen heeft. Ik vind dat altijd heel knap met mecano/lego.
    Veel succes ermee en als er vragen zijn stel ze gerust.

    Mvg. Mitchell
     
  5. Bozzel

    Bozzel Guest

    Bedankt voor de leuke reacties tot zo ver :) Op dit moment ben ik druk bezig software te scrijven voor de besturing van de kraan. Ik denk niet dat het boeiend is om hele lappen programma code hier op het forum te zetten (A)

    Zodra ik meer foto's heb zijn jullie de eersten die het te zien krijgen.

    Wel kan ik jullie blij maken met een paar foto's van de 'oude kraan' die inmiddels is afgebroken.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina