mechanisme voor overtrekken van genua of bolle Jan

Hoi,

Ik heb thuis de Smaragd staan, en die wil ik volgend jaar eens onder handen nemen. Hij is intussen 15 jaar oud, en een fris nieuw kleurtje mag zeker wel eens, en een moderne touch al meer.

Ik heb inmiddels een bolle jan voor de Smaragd.
Deze moet dus om de mast getrokken worden bji het overstag gaan. Het originele systeem heb ik niet en was nogal kostelijk.

Ik las op Amerikaanse fora eens een verslag van iemand die iets eenvoudig in elkaar stak op basis van een servo waar de stop functie was uitgeschakeld.

Iemand ervaring hiermee?

groetjes,
jan

Ik las op Amerikaanse fora eens een verslag van iemand die iets eenvoudig in elkaar stak op basis van een servo waar de stop functie was uitgeschakeld.

Iemand ervaring hiermee?

Heb je een link ofzo?
Bedoel je het vervangen van de potmeter door een meerslagpotmeter? Daar kan ik hier wel dingen over vinden als je zoekt op zeillier.

kijk of je de tekening kan vinden van de robbe atlantis,die heeft een reel voor haar Genua zijl om te halen mogelijk is dat wat voor je,ik heb de atlantis zelf en het werkt goed,de tekening heb ik ergens in mijn boeken zitten,zal is kijken voor je.vgr vrijevaarder,,tonsr,,

Back