Mede rc liefhebbers omg. assen (drenthe)

Goedenavond,

Ik volg nu al enige tijd het forum. En was toch nieuwschierig wat er vooral zo aan rc piloten en coureurs in assen en omgeving te vinden zijn.

Ik zie er zo in eerste opslag niet veel hier voorbij komen. Nu heeft natuurlijk niet iedereen bij zijn nick een lokatie staan.

Toch zie ik bv. op mijn oude vliegerveldje aan het messchenveld bij tijd en wijle wel eens wat piloten. En ook op het asfalt komt er wel eens wat voorbij.

Waar zijn de plaatsgenoten:-)

grtz jopenmind

Laatst bewerkt:
User aallie/emil vliegen wel vaker in assen en omgeving .
Ik kom iets verder weg maar ook vaak word er hier in zuidlaren /annen gevlogen .

Groeten Wiebe.

Yep, daar vliegen wij idd wel vaker....
User Aaalie heb ik daar tot op heden nog niet gezien.... Geen idee of dat komt omdat hij er niet is of dat we elkaar "mislopen"...

We vlogen eerst bij een veldje bij(iets verder dan de mac) de mac,(vrij ver achterin) , en later wat meer voorin bij de wandel paden, maar achterin komen we nu iig niet meer, was wat onduidelijkheid over sporen van autos in het gras, en of de boer het nog wel goed vondt. Als we al bij de paden komen vliegen zetten we de auto op verhard terrein, das wel het minste wat je kan doen.

Als wildvlieger moet je de boel zo rustig mogelijk houden, en daar vliegen we nu dus niet meer.
Geen idee of het nu wel of niet mag, maar stel we zouden terug naar achteren, dan vragen we eerst wel even duidelijkheid aan de eigenaar...

Enfin, we vliegen nu prima op "ons" stekje, en zolang dat daar kan,(altijd makkelijker op gemeente grond dan grond van een boer/privaat), blijven we ook daar, wellicht dat we in de toekomst wel weer terug gaan naar het eerste veldje,of het veldje ervoor, daar vlogen we toen vaak idd samen met user Aaalie...

Aan de andere kant er zijn plekken genoeg, dus zorgen maken om vlieglocaties doe ik me geenzins.

Met de autos rijden we toch wel vaak in het asserbos. Heb je van alles, en is ook erg prettig rijden. In zuidlaren heb je ook hele mooie vliegplekjes en auto rijd plekjes, maar da thad je al van Wiebe begrepen... Ik vlieg niet zo vaak op zuidlaren, en Annen, maar kom er wel af en toe..... Wel rijden Wiebe en ik samen nog wel eens op mooi plekjes in zuidlaren...

Laatst bewerkt:
Ze zijn er dus wel :-)

Had het draadje even uit oog verloren.

Maar idd wildvliegen op gemeente grond zolang het kan...beter als bij de boer.

Maar leuk om te weten dat er in assen ook war rc liefhebbers zitten.

Bijna dagelijks probeer ik even te vliegen. Als het met de DLG is, dan word er bijna altijd in Annen gevlogen. Goed leerzaam veld, en vooral... meerdere DLG vliegers!
Als ik in/om Assen vlieg is dat meestal met (één van) de heli('s). Vaak doe ik dat alleen, het gaat me om het vliegen. Met meerdere vliegers kan het wel gezelliger zijn, maar je kan dan ook je eigen glazen ingooien (m.b.t. beheerder veld/omwonenden/enz.)

Ik ben vooral (weer) solo vlieger, ook prettig om eens iets te testen, maar om eens kennis te maken, of eens met elkaar te vliegen, sta ik zeker voor open.

Wat vlieg je vooral? En waar vlieg je zelf nu?

Bedankt voor de reakties.

Op het moment vlieg ik alleen in huis en af en toe in de tuin:-)

De solo pro is niet echt wat voor buiten en de ufly doet op het moment niks:-(

Ik was tot voor 2 jaar terug wel veel aan het vliegeren (matras en stok vliegers) op het messchenveld en op de haar. Ik ken de problematiek van een goede spot/plaats vinden en die te behouden.

Verder was ik gewoon nieuwschierig wat er zoal in assen en omstreken zit qua rc liefhebbers. Als ik op mijn fietsroutes eens wat zie staan kan ik eens aanschuiven voor een praatje:-)

grtz Joop

Back