meelopen met mensen die nitro auto's hebben

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door m&n, 7 jan 2012.

  1. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    hallo allemaal, ik ben matthijs.
    ik ben net als de meeste van jullie een fanatieke hobbyist.
    ik ben 12 en rij als een paar jaar met electro auto's.
    ik wil nu iets sneller en zou graag een off-road nitrootje willen.
    ik weet er nog niet zo veel van af ds ik zou graag en keertje willen meelopen met mensen die ook een nitro off-road wagen hebben.
    zodat ik als ik later als ik er een heb toch even wat meer van af weet.
    daarmee bedoel ik hoe ik hem goed kan inlopen als ik hem nieuw koop en hoe ik hem het best moet starten.
    ik woon in vleuten (utrecht), dus als iemand mischien in de buurt woont en weer een keer gaat rijden zou ik dan een keertje (het liefst in het weekend) langs kunnen komen en meekijken?
    ook zou ik willen weten welke aut ik het best zou kunnen nemen.
    ik heb een budget rond de 200 euro.
    ik zou voor dat geld het liefst alles hebben, en ook een beetje een stevige.(startersset,nitro en air en lucht filterolie)
    als 200 euro te weining is kan ik ook nog doorsparen naar de 250 euro.


    alvast bedankt
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2012
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
  3. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    ja, daar dcht ik zelf ook aan maar omdat de buitenbanen te nat zijn kan het nog wel even duren voordat ze weer met nitro gaan rijden.
     
  4. Bkman

    Bkman

    Lid geworden:
    12 apr 2009
    Berichten:
    232
    Locatie:
    Herwijnen
    Dat kan inderdaad nog wel even duren, maar je zal toch iets verder door moeten sparen om met een wat ruimer budget iets te kunnen kopen waar je echt plezier van kan hebben.

    Als het weer wat beter weer word zijn wij bijna iedere zondag op de Raco2000 te vinden met nitro buggy en truggy.

    Ook zullen er dan op de onroad baan rijders te vinden zijn.

    Ik zou zeggen, spaar even door en kom na de winter eens langs bij raco2000
     
  5. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    zou je me dan een pbtje kunnen sturen als jullie weer rijden?
     
  6. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    rijden jullie alweer?
    ik heb toch een on-road auto gekocht omdat ik graag van 2 types wil kijken welke het meest bij mij past.
    ik heb een Tamiya TG10-MK0.2S gekocht voor 170 euro en was almost rtr.
    hij staat nog wel in de inrij ìnstellingen.
    ik ben nog maar 12 jaar dus zou ik mischien als ik alle dingen heb dat ik dan kan langskomen en dat jullie dan een beetje kunnen helpen met het afstellen.

    alvast bedankt
     
  7. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Voorlopig zullen er niet al te veel rijden , dat gaan de meeste pas weer tegen het voorjaar doen als het weer wat beter mee wil werken.
     
  8. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    dat weer zal voorlopig toch niks worden...
     
  9. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    vinden jullie dat dit een goede aankoop is.
    want dit is namenlijk mijn eerste auto op nitro.
    toen ik hem kocht liep hij prima dus ik denk niet dat er problemen voormen die meet de motor te maken hebben.
    maar voor ik ga rijden moet ik dan nog wat weten over wat ik moet doen voor of na het rijden.

    alvast bedankt
     
  10. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  11. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    tamiya is op zich een goed merk. Alleen een beetje jammer dat je eerst koopt, en dan pas gaat vragen of het een goede auto is.

    en inderdaad: veel lezen. Alles staat in de sticky's.
     
  12. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    ik heb net even gereden maar er druppeld allemaal olie uit de uitlaat.
    ligt dit er aan dat de motor te rijk staat?
     
  13. Jawsma

    Jawsma

    Lid geworden:
    12 dec 2010
    Berichten:
    274
    Locatie:
    Groningen
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  14. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Volgens mij moet je jouw motor ook nog inrijden als de auto nieuw is?
     
  15. wildcard

    wildcard

    Lid geworden:
    19 feb 2007
    Berichten:
    230
    Locatie:
    Lelystad
    Dat klopt. Omdat jij je motor nog in moet laten lopen, staat deze rijk afgesteld.
    Maar lees de sticky's even door. Hierin wordt alles wat je op zijn minst moet weten uitgelegd.
    Het is niet dat wij je niet willen helpen, maar als je dingen zelf door leest, blijft het beter hangen.
     
  16. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Mijn eerst nitro had ik ook toen ik 12 was. Toen had ik nog geen internet en kende ik niemand die ook verstand had van modelbouw. Ik heb m'n protech motortje volgens het boekje ingelopen. 3 tankjes op stationair laten draaien. Daarna volle petrol overal rondcrossen. Dan m'n auto naar de winkel gedaan om te laten afstellen want m'n motor bleef niet draaien.
    Die motor moet een liter of 5-7 gehad hebben toen ik de hobby heb opgegeven.

    Een paar later terug opnieuw begonnen, eerst met elektro en dan wou ik terug een nitro. Maar toen heb ik me wel goed geinformeerd op het internet, gekeken hoe andere mensen afstelden, naar motoren geluisterd, hulp gevraagd op het circuit, ...
    Nu heb ik al veel plezier gehad van m'n motortjes en kan ik zelf afstellen. En in het begin toen afstelden niet goed lukte, wist ik wel op tijd dat het fout zat en dat ik ermee moest stoppen als ik m'n motor niet kapot wou rijden.

    Ik heb die motor hier nog steeds liggen en als ik die nu vast pakt voel ik gewoon dat dat ding geen compressie meer heeft. Die motor heeft amper gereden en niks meer waard.

    Dus 1 tip, bega dezelfde fout niet als mij en informeer je goed. Ik had geen internet en er was geen club in de buurt. Enkel in de lokale modelbouwwinkel kon ik hulp vinden en maar dat koste me 25euro om een keer naar m'n auto te kijken. Als 12 jarige kreeg ik 5euro per week van m'n oma, dus zo was de pret snel over. Met grote teleurstelling heb ik m'n auto in de kast gezet en hij is er niet meer uitgekomen. Enja, ik voelde me zwaar int zak gezet. Meer dan 600euro betaald voor zo'n auto en ik heb er minder plezier aan beleefd als aan een Nikko wagentje.
     
  17. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    hij is al wel ingereden maar hij staat nog niet goed afgesteld.
    ik ga ook de eerst volgende keer naar raco2000 en kunnen ze me daar mischien helpen, want zo goed ben ik nog niet in het afstellen.
    voor de rest zal ik wel even die stickey's doornemen.
     
  18. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    ik las in een andere topic dat er op de site gpm dat er daar tunings onderdelen te koop zijn voor de tamiya TG10-MK.2 maar er staan allemaal dingen zoals;TA-01,02,03 etc., maar ik weet niet precies wat daar nou mee bedoelt mee word en welke ik moet kiezen voor tuningsonderdelen voor mijn auto. hier is de link: http://gpmracing.com.hk
     
  19. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Daar bedoelen ze het type chassis mee , en die van jou staat daar dus niet tussen......
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Voor zo'n auto is het weggegooit geld om van GPM aluminium onderdelen te plaatsen. Beter wordt die er niet van en sterker ook niet....
     

Deel Deze Pagina