Meenemer en wiel dolgedraaid (van nieuw wiel)

Vanavond mijn nagenoeg nieuwe wiel (Jconcepts Subculture) dolgedraaid vanwege slechte wielmoer.

Omdat ik nog meenemers had liggen een nieuwe erin gezet en deze voelde op zich goed aan. Toen even de 100W soldeerbout erop gezet en de zes zijden even ingesmolten.

Volgende week dinsdag de test of het gaat houden.

242tsnn.jpg

Best had je ook wat epoxy ofzo gedaan, dan randjes samen smelten zoals je nu gedaan hebt. Hopelijk houd het! Vind het altijd vreemd als zoiets gebeurd, heb dit zelf nog nooit voor gehad, zowel met 4x4 als 2wd niet. En ik rijd met de 2wd bijna altijd op 3s dus komt toch wat kracht op.

Als je het wiel inc. Wielmeenemer om de as doet en het moertje er tegen aan zet kan hij toch eigenlijk niet los gaan??

Heb dit ook al eens gehad (helaas)
gewoon je wiel niet geod monteren en er geen aandacht aan geven (stom he)
gevolg dat de binnzijde van de velg volledig rond was geworden en dus niet meer bruikbaar

Ik heb wel een hotglue gedaan dan meenemer dr i. Duwen overtollig weghalen, dan eventueel nog zeskanten in smelten zoals je nu hebt gedaan... T voordeel van de hotglue is dat je wanneer t nodig zou zijn ook nog los kunt krijgen, als dit niet hoeft dan negeer mn tip maar ;)

Alle tips zijn welkom.

De meenemer had inmiddels al losgelaten met het demonteren van het wiel. Heb nu de spleten vol met epoxy geduwd en rondom een "lasnaad" van epoxy gemaakt.

Ik heb nu ook loctite 243 in huis, dat blijft wel zitten.

komt soms los van tegen de buizen te rijden met de zijkant van het wiel, beste is moertjes of boutjes met borg insnedetjes die zich vastbijten in de velg.

Back