Meer gewicht sky surfer

Hoi,
Heeft er hier iemand ervaring met een sky surfer? Ik heb namelijk ook een sky surfer van Graupner maar ik wil er een nieuwe accu onder zetten. Ik kan natuurlijk de standaard accu weer kopen maar die is veel duurder dan een andere wat grotere. Daarom zou ik graag die andere grotere eronder binden. Maar het probleem is dat deze 130 gram zwaarder weegt (200g-330g). Zou dit problemen op kunnen leveren?

Groeten,
Eric

Hoi,

De sky surfer heeft standaard deze accu:

6 cellen 1100 mAh en in 4/5 formaat.
Deze zou Eric kunnen bestellen bij graupner.
De prijs hiervan is nog onbekend, en verder hebben we geen idee of graupner goed en vlug levert.

Verder is dit formaat accu voor zover wij weten, niet te koop als compleet pakket.

Andere opties zijn:

Losse cellen kopen bij batt mann (www.batt-mann.de)
Maar dan moeten we iemand vinden die cellen soldeert of de forum soldeer cursus volgen :wink:

Of we kunnen goedkoop doen en standaard sub C 6 cellen pakket kopen.
Dit kost veel minder (8 Euro bij Conrad)
Ja, dit zijn natuurlijk geen super cellen maar wel goedkoop.

Maar het gevolg hiervan is dat het accu pakket 130 gram zwaarder is.
Maar we hebben dan ook meer mAh namelijk van 1100 mAh naar 1600 mAh

Dus de vraag is of het een groot probleem wordt om te vliegen met 130 gram extra.

Groeten uit Zeeland.

misschien wel. Motor wordt meer belast. Vliegeigenschappen worden anders. Het kan dus misschien wel maar kan ook veel minder goed vliegen. Kom je makkelijk achter door een stuk lood erop plakken ;) (wel zwaartepunt goed houden) en dan vliegen. Als het erg nadelig is dan zou ik het niet doen. Merk je er weinig van dan kan je het best proberen.

tsja, momenteel vliegt hij niet omdat de accu hoogstwaarschijnlijk stuk is (moeten we nog ff checken). Dus proberen kan ik niet. Misschien is er iemand die het zelf al geprobeerd heeft? Er zijn niet er niet zoveel met een sky surfer hé? Maar is er iemand met ervaring met extra gewicht aan een sky surfer?

Waarom zwaarder, en niet lichter? 6 cellen 1100 is een 7.2V pakketje, prima te vervangen door een 2 cellen lipo pakketje, tenzij je geen lipo lader hebt natuurlijk. Het is maar een idee.

of 6 cellen kan 150 nemen... is ook nog geen lang 200 gram.

6 cellen faup 1950 is ook niet zo zwaar....

Eric Poppe zei:
tsja, momenteel vliegt hij niet omdat de accu hoogstwaarschijnlijk stuk is (moeten we nog even checken). Dus proberen kan ik niet. Misschien is er iemand die het zelf al geprobeerd heeft? Er zijn niet er niet zoveel met een sky surfer hé? Maar is er iemand met ervaring met extra gewicht aan een sky surfer?

Hi Eric,

Standaard kan de skysurfer ongeveer 80 tot 100 gram extra gewicht aan.
Sommige standaard skysurfers redden dat niet eens met een standaard accu. Vaak is de electromotor dan al wat minder.
Een zware accu kun je dus vergeten.

De zwaarste (NIcad of Nimh) accu's waar wel succesvol mee wordt gevlogen wegen max. 175 gram.
Testen wat de surfer kan liften kan eenvoudig met extra AA batterijen dmv elastiek te bevestigen.
Een AA batterij weegt ongeveer 25 gram.

Een optie is inderdaad met Lipo accus (2 cellen, 7,4V) te gaan vliegen.

Veel meer op de site van Markus Kaufman zowel in het Duits als Engels.
Lees ook het forum daar.
http://homepage.sunrise.ch/mysunrise/rc-skysurfer/

Zelf heb ik een video camera (120gram) aan de skysurfer mee omhoog weten te krijgen.
Dit lukt alleen door gewicht te sparen met Lipo accu's en eventueel ombouw naar 35 Mhz, lichte ontvanger en regelaar.

Surfer met Video camera:
sky_dv5000_2.jpg

Link naar de gemaakte video (8,1 Mb, 2:34 min) :
http://huub.darwinist.nl/video/1st_DV5000.wmv

Groetjes en succes,

Huub

Hoi,
Bedankt voor alle reacties! Maar goed, even alles op een rij. Ik begrijp dat het extra gewicht van 130g niet mogelijk is. Een oplossing zou lipo's zijn maar die kan ik niet laden, dat kunnen we dus afstrepen. Tadango en mestdaght hebben ook nog twee oplossingen. Alleen die volg ik niet helemaal :oops: . Kan dat uitgelegd worden? :|
Groeten uit Zeeland

wij hebben een accu thuis ligen 8 cellen en even groot als een 6 cellen paket
weet het verscheel van gewicht niet zou ik even moeten kijken maar als je een of 2 cellen meer hebt heeft hij meer vermogen maar is wel je motor eerder versleten en trekt meer ampere

Hallo,
@ jan westrate
Hebben ze die gp1100 ook in een 6 cellen totaal pakket?
@ tadango
Hebben ze die KAN1050 ook in een 6 cellen totaal pakket?
Groeten

Kan 1050 cellen worden "aan de lopende band" (gepuntlast in pakketjes van 10 dacht ik) verkocht, worden dan "geknipt" naar wens volgens aantal cellen; je hoeft er alleen nog stekker en deftige draad aan te solderen.
Er zijn diverse sites waar je ze (tegen kleine meerkost) kant en klaar kan bestellen.

Hallo,

De GP1100 wordt voor zover ik gezien heb alleen los verkocht, dus zal je daar zelf een pakketje van moeten maken.
Als je bij me in de buurt woonde zou ik zeggen, ik wil ze wel even voor je aan elkaar solderen.

Groeten,
Jan

Hallo,
Inmiddels heb ik dé site voor accu's gevonden :lol: . www.maxamps.com Je kunt hier de accu samenstellen die je zelf wilt heb ik ontdekt. Dus dat is wel makkelijk, nu kan ik gewoon de juiste uitzoeken. Bedankt voor de hulp :D

Dag Eric,

Even een korte vraag:
hoe vliegt de Sky Rider nu?

ik wil er nl ook een kopen. heb je advies?
Groeten

Hallo,

Even voor de duidelijkheid, het gaat hier om een Sky Surfer van Graupner en niet een Sky Rider.
Hij vliegt nu al een poosje erg goed en lekker lang met 6 Maxamps cellen, 1800 mAh, 4/5A, 205 gr.

gr.

Eric

Back