Meer info betreft Carson CNB 1:8

Goeiedag,

Ik kan de auto uit de titel overnemen van iemand. Enige wat ik een probleem vind is dat ik totaal geen info kan vinden over deze auto.

Is de auto dan zo zeldzaam? Kunnen mensen mij meer vertellen over deze auto? zit een nieuwmotortje op en alles maar word waarschijnlijk voor de handel aangezien dit me 3e nitro word dan.
Zal er nog vraag zijn naar deze auto inc een hele hoop onderdelen?

hoop dat iemand mij kan helpen

Marnix Bul heeft er een gehad, maar die gaf veel problemen zover ik mij herinner . Een versnellingsbak en een wedstrijd model gaan niet goed samen. Er zijn er niet veel verkocht; hij was vrij prijzig voor een Carson.

Bedankt zal hem eens een bericht sturen.. Meer info qua waarde van de autos mits netjes enzo is welkom

Marnix bul is niet te vinden op het forum. Weet je misschien hoe ik in contact kan komen met diegene?

Heb er zelf 1. Leuk ding!
Het is een 1:7, ipv 1:8. Er zit een achteruit op, waardoor een extra tandwielstelsel nodig is, daarom is de auto langer. Is echt fors groter dan 1:8.
De versnellingsbak is gevoelig, krijgt stevige klappen bij sprongen.

Ja daar was ik al bang voor, heb zelf nog een revo 3.3 en daar heb ik juist de achteruit uitgehaald.
Nu is er ook misschien wel een conversie voor de Carson.

Maar dan weet ik iig dat ik de bak even wil checken voordat ik em ruil.. bedankt alvast voor het advies!

Meer info altijd welkom

De achteruit is bij mij het probleem niet, werkt goed.
De 2 versnellingsbak is vervelender: bij sprongen komen de wielen los, de motor toert op, de bak schakelt naar 2, vervolgens komen de wielen aan de grond en forceren de aandrijving met een klap terug naar het lagere toerental. Dit type versnellingsbak is niet zo fijn bij offroad.
En toevallig heeft eerdergenoemde Marnix mij dat ooit 's verteld, toen had ik de auto al.... :-)

Back