Meer lift??

• Topicstarter Topicstarter jeroen
  • Startdatum Startdatum
J

jeroen

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben net een beginnend heli vlieger en kheb me tweede hands een moskito sport aangeschaft met alles erop en eraan.
Hij werk naar mijn oordeel prima, start goed en reageert op alle commando's.
Er is maar een probleem, hij wil nie van grond komen. Hij hij gaat goed maar mist precies dat tikkeltje om te stijgen.
Om hem te doen stijgen staan gas en de opwaartse lift op 1 servo, ik heb de lift zo goed als maximaal ingesteld maar hij komt er net niet. Naar mijn aanvoelen heeft hij namelijk meer dan voldoende toeren om te moeten stijgen.
Ik heb hem gekocht met houten wieken, zou het met andere wel gaan of zijn er andere truukjes om mijn probleem op te lossen.

Alvast bedankt.

Hoi,

Wat is je pitch curve? vol negatief , neutral , vol positief??
Gebruik je een gascurve?

Wat betreft je houten bladen, tja er zijn bladen met meer lift maar deze zouden (vooropgesteld dat ze goed gebalanceerd zijn) prima moet kunnen hoveren hoor.

Groet,

Marc

heb je een pitchmeter om te meten hoeveel graden uitslag je bladen hebben?
als die niet genoeg hebben, genereer je geen lift.
ook een motor die niiet op genoeg toeren komt kan een probleem vormen.
dit is eenvoudig te meten met een tachometer voor vliegtuigen.
rond de 1200 toeren moet ie toch wel lus kunnen komen met de juiste bladhoek.

ps aan je taal ("houten wieken") te horen heb je verder geen ervaring met helis.
als dat zo is ben dan maar blij dat ie niet losgekomen is.
zonder deskundige hulp van een mede helivlieger met ervaring duurt je eerste vlucht GEGARANDEERD niet langer dan 5 seconden en kan de nodige schade aan jezelf en dreden maken.
zoek advies bij iemand of een club en laat je instrueren anders word het een kort en duur avontuurtje :wink:

groeten,

gerard

Volg inderdaad Gerard zijn advies A.U.B. Het gaat anders echt niet goed.
Het goed afstellen van een heli is niet zo eenvoudig. Zoek iemand die je hier mee kan helpen.

Ik zelf zou je kunnen helpen, ik weet niet of je in de buurt van Eindhoven woont? Op mijn Website kun je ook wel het een en ander vinden aan informatie om te leren vliegen etc.

Back