Tadango
Forum veteraan
Iedereen die een HAT met een 3x2 DD op zijn micro heeft weet dat dat ding erg heet wordt. Nu heb ik een mooie schaal bell 222 romp net een motor erin gelijmd. Zou zonde zijn als je dat steeds moet slopen in die HAT motor te vervangen. Niet vliegen is ook zonde dus ik er al een koelblok op. Nog wordt dat ding erg heet....
Nu is bekend dat een laag frequente regelaar minder rendement heeft dan een hoog frequente. Bij een hoog toerige motor is dat nog veel erger. Laat de picoboard PWM frequentie nu slecht 2Khz zijn en de HAT erg veel toeren maken.... Da's niet leuk.
Een vlugge blik op het piccoboard en ik werd blij
Er zaten 2 "Normale" regelaren op. Ik zou 1 kunnen vervangen door een hoog frequente maar punt 1, da's duur en punt 2, da's niet stoer 8)
De oplossing : Men slope de PIC12C508A van het piccoboard. Men neme een PIC12F683 en schrijven daar software voor. Resultaat : 31.25 Khz PWM regeling
en een koele HAT motor. Ik stond echt even te kijken toen die HAT na 3 min net voelbaar warm was. Snel ook even de hoofd motor regelaar voorzien van een nieuwe chip. Die hielp ook een beetje
motor wordt nog steeds erg warm maar net iets minder lijkt het.
Nu zal iedereen zich afvragen : Kan je dat ook voor mij doen? Eeh... als jouw bord ook een 12C508 oid heeft wel
Ik weet alleen dat het op een oud piccoboard 100% goed werkt.
Nu is bekend dat een laag frequente regelaar minder rendement heeft dan een hoog frequente. Bij een hoog toerige motor is dat nog veel erger. Laat de picoboard PWM frequentie nu slecht 2Khz zijn en de HAT erg veel toeren maken.... Da's niet leuk.
Een vlugge blik op het piccoboard en ik werd blij

De oplossing : Men slope de PIC12C508A van het piccoboard. Men neme een PIC12F683 en schrijven daar software voor. Resultaat : 31.25 Khz PWM regeling

Nu zal iedereen zich afvragen : Kan je dat ook voor mij doen? Eeh... als jouw bord ook een 12C508 oid heeft wel