meer snelheid geven?

• Topicstarter Topicstarter multiplex easyglider19
  • Startdatum Startdatum
M

multiplex easyglider19

Guest
heey, ik vroeg me af hoe ik mijn easyglider meer snelheid kan geven als hij zweeft zonder hem naar beneden te laten duiken natuurlijk :P denk dat hij niet genoeg snelheid heeft waardoor hij erg snel weer beneden is naardat ik de motor uit heb gezet

in de carbon(is toch zwart ) buis, een draadstang van 8 mm monteren,
en zodoende heeft hij meer gewicht, en gaat hij vlugger

oke dus er is wat aan te doen 8) maar hoe zit het als je je zwaartepunt bijv met je accu verder naar voren gooit... gaat hij dan niet naar voren duiken??? en een draadstang in de zwarte carbon plaatsen wat bedoelt je precies met een draadstang :oops: en trekt de standard motor het dan nog van de easy om hem naar boven te trekken, dat lijkt me eigelijk beter om dat te verzwaren omdat dat een vast punt is.. wat zeggen jullie :?:

Ik denk dat simendewulf een tapeind bedoelt? Daarmee gaat-ie wel sneller vliegen maar ook sneller omlaag. Als je het zwaartepunt kan corrigeren met lading die tóch al aan boord is is dat natuurlijk mooier!
Check de ligging van het zwaartepunt eens met de gebruiksaanwijzing.
Als het inderdaad te ver naar achteren zit zal het toestel ook neiging hebben om, bij neuttraal hoogteroer, in zweefvlucht, pompbewegingen te maken; omdat de neus te hoog zit overtrekt-ie, duikt aan, en dan gaat de neus weer (teveel) omhoog en komt de volgende overtrek.
Probeer of hij beter zweeft met iets hoogteroer op of neer. Op betekent dat het zwaartepunt te ver naar voren zit, neer betekent te ver naar achteren.
Bart

jaa heb er al een aantal vluchten mee gemaakt en denk dat ik dan het zwaartepunt verder naar voor moet gaan leggen :wink: gelukkig kan je aardig schuiven met je accu :)

Ik zou ook proberen wat met je zwaartepunt te schuiven. De accu is het meest geschikt om mee te schuiven, deze is het zwaarst en het effect van een verschuiving op het zwaartepunt is dus het grootst.

Nog even een toelichting over het draadeind. Een draadeind is een metalen buis/stang met schroefdraad. Dus een soort heeeeeele lange bout zonder kop. Als je de juiste diameter kiest (weet niet uit mijn hoofd) kan je zo'n stang precies in de koolstof ligger (die lange koolstof buis die door beide vleugels loopt) schuiven. Er hoeft overigens geen schroefdraad op te zitten, als je een gladde buis van dezelfde diameter kan vinden is dat natuurlijk ook prima. Deze buis ligt precies op het gewenste zwaartepunt, dus het extra gewicht wat je hier toevoegt verzwaart alleen je vliegtuig, het verplaatst niet je zwaartepunt. Door deze verzwaring moet je vliegtuig wat sneller vliegen om toch de benodigde lift op te kunnen brengen. Iets sneller vliegen betekent echter ook iets sneller dalen. Waarom wil je dan toch sneller vliegen? Bijv als je tegen een forse wind in moet vliegen (bv hellingvliegen).

Een 8 mm draadstang, of een tapeind, (what's in a name.. :roll: ) verzwaart de EG met 350 gram. En je plaatst de ballast precies in het zwaartepunt. Niks herschikken van inhoud of componenten.

Ik heb mijn lipocellen in de uitgefreesde canopy met velcro gehangen. 2S 2250 mAh vinden er een mooi plekje. Een licht borstelloosje compenseert de gewichtsverschuiving. Op de originele batterijplaats kan ik zo bovendien nog meer ballast meenemen, als het maar hard genoeg waait... :wink:

Wat is het voordeel van het verzwaren van een zwever? Het gaat niet over vliegen in harde wind, hij wil gewoon dat-ie minder snel zakt. Als je het toestel gaat ballasten zakt het juist wél sneller.
Tenzij je bij harde wind wil vliegen, is er toch alleen maar voordeel bij om een zwever zo licht mogelijk te houden?
Bart

Ik vraag me af of het het beste is om een zwever zo licht mogelijk te houden.
Volgens mij heb je ook wat gewicht nodig voor de snelheid.

Maar ik denk dat de beste oplossing,om langer boven te blijven,is om gewoon thermiek op te zoeken.
Iets anders kan ik me niet bedenken.

René

Back