Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zo vind Rik (Fronsje) het leuk om een goed afgestelde 5 bladskop te vliegen
[URL="HUGHES Belgian Helidays JUIN 2011 Rick van Hecke‏ - YouTube[/URL]
Ik heb de vraag hier al eens gesteld, maar toen nie echt een antwoord gekregen, vandaar: heeft er iemand van jullie ervaring met de 4-blads rotorkop van Schüter?
De vraag is iets actueler geworden, omdat ik sinds gisteren een nieuwe oldie bijheb: een BK117, met Scout mechaniek. er zit nu nog de gewone kop op, maar ik zou'm willen heropbouwen met de vierblads. Ik heb nog een Futura Gold 'rumpfmechanik' liggen (motor zit met de kop naar voor ingebouwd, in tegenstelling tot de trainer). zou deze er dan inbouwen, omdat de mechanische mixer hier steviger uitgevoerd is dan in de originele 'system 88' heli's (Scout, Magic en Junior). de hamvraag blijft natuurlijk, gestabiliseerd of niet?? de kop is in ieder geval 'semi-rigid', omdat de bladhouderassen individueel gelagerd zijn in rubbers. de aanstuurpunten liggen in lijn met de scharnieras. zou deze willen vliegen met de originele (houten) zwaartepuntgecorrigeerde bladen.
zal wel wat rekenen worden om de aansturingen goed te krijgen (Deze schlüters hebben een 45° aansturing, bij forward cyclic kantelt de tuimelschijf 45° naar rechtsvoor... )
Wim
wat raden jullie aan als cyclic bereik in graden?
Wim
Zo vind Rik (Fronsje) het leuk om een goed afgestelde 5 bladskop te vliegen
[URL="HUGHES Belgian Helidays JUIN 2011 Rick van Hecke‏ - YouTube[/URL]
Voor zover ik weet is Bert niet meer aanwezig actief op dit forum.
Het fenomeen doet me denken aan de total loss crash van mijn 450 size MD500 met non estab 5 blads. Te veel koppel, bladestall op de staart: game over![]()