powerbox is een merk, en ze hebben meerdere dingen..
het begrip "powerbox" slaat zodoende op de stroomverdelers van het merk, niet meteen naar het werkelijke product
voor mijn 35cc toestel heb ik:
- een powerbox schakelaar, waar je 2 accu's op aan kunt sluiten. de sensor, als ik mij niet vergis.
Deze sensor switch heeft een functie waarbij je het voltage kunt bepalen. en hij kan 10 ampere hebben.
- sparkswitch, waar je ook de losse accu voor de ontsteking op aansluit
- en in totaal dus 2x ontvangeraccu (2s 2200), en 1 x ontstekingsaccu (2s 1300)
mijn 70cc
- powerbox competition (dacht ik)
- Daar sluit ik mijn 2 ontvangeraccu's op aan (2s 2200, omdat ik die heb liggen en overal in gebruik.. keertje extra wisselen indien nodig)
- sparkswitch, waar ik mijn ontstekingsaccu op aansluit. (2s 2200 in deze.. 2cilinder)
Nu ben ik in deze 2 toestellen uitgegaan van zekerheid..
china heeft veel moois en goedkoops.. maar ik ga een dergelijk toestel niet ophangen aan 100 euro besparing.
komt ie omlaag, ben je een heel wat meer kwijt..
daarbij is die 70cc kist een dubbeldekker, en heeft een reeks extra servo's tov de 35 cc kist..
bij beide setup heb ik advies gevraagd aan de shop.. die zelf nogal veel van dit type toestellen bouwt en aflevert.
lopen ook een paar wedstrijd 3d jongens rond daar
en hun voorstel was niet zoveel anders dan wat ik op internet al een beetje gevonden had..
zoals ik het wel begreep, is 50cc een beetje het omslagpunt om voor de toepassing van een "simpel" stroomsysteem of een "uitgebreid" stroomsysteem.
kan allebei.
de sparkswitch, en bijbehorende losse ontvangeraccu moet je toch hebben.
2 ontvangeraccu's is op dat formaat wel aan te raden.
voornaamste vraag is of je voor de schakelaar optie gaat, of voor de uitgebreide powerbox optie. allebei top..
voornaamste voordeel in dit geval richting de uitgebreide powerbox, is dat de ontvanger niet de hoofdstroom hoeft te verwerken.
ontvanger zet zijn signaal door naar de powerbox, en deze regelt verder alles met de servo's en stroom.
met de uitgebreide powerbox kun je ook 2 ontvangers koppelen. (niet op alle.. de mijne iig wel).
als 1 uitvalt, losrammelt, etc, neemt de tweede over.
nu kan een ontvanger best wel wat stroom verwerken. en 50cc heeft nog geen dubbele servo's per stuurvlak etc..
daarom.. beide opties zijn goed.