Meerdere voertuigen 1 zender Tamiya

Hallo,

Na enige niets van modelbouw gedaan te hebben begint het terug te kriebelen. Aangezien ik nog een oude Wild Willy's en The Frog liggen heb wil ik deze terug in orde zetten, hier en daar wat kleine stukjes die ontbreken. Nu ben ik op zoek naar een passende zender voor deze modellen met niet al teveel werk om uit te bouwen. Eventueel 1 zender per model is ook goed. Aangezien het geen hitech modellen zijn hoeft de zender dat ook niet te zijn. Iemand een idee wat ik kan gebruiken?

kijk eens voor een spektrum .
Bijv. de DX3C, geheugen voor 20 modelen.
Kost ca. € 119,95 (zender incl 1 ontvanger)
Moet je alleen meerdere ontvangers kopen.

Gr. Ron

Dat bedoelt die dus niet helemaal al was het wel een optie als de prijs juist is....
Hij zoekt eerder een zender die hij op meerdere auto's kan gebruiken.

Een stapje verder van deze GT2 is de GT3B die bij de Conrad te vinden is als ook bij Jamara en andere merken. Ik geloof iets van 60 euro met ontvanger.

Duik anders ook de 2e hands markt op, een Spektrum DX3 (3 modelgeheugens) is vaak voor weinig te vinden als ook door een overschot aan ontvangers er wel een paar losse te vinden zullen zijn.

Of moet het juist een stickzender zijn? Als je uit die tijd komt zou ik bijna denken dat je een stickzender wilt... Voor 69 dollar heb je een Spektrum DX2M zonder ontvanger maar ondersteund geen meerdere programma's, je kunt kijken naar een Core zender (geleverd via Schumacher) welke zo'n 100 euro kost en anders kom je uit bij de Futaba 3GR

Die zender kan je zonder problemen op meerdere auto's gebruiken! Dat doe ik ook.

Enige wat je niet hebt zijn geheugens voor je modellen, maar aangezien het eenvoudige auto's zijn hoef je ook weer geen bergen aan opties in te stellen.

Regelaars lopen allemaal dezelfde kant op, dus ff richting van je stuur servo per auto omkeren.... ben je voor 30 euro klaar, of bij hobby king vandaan voor $14,99 + verzenden.
Paar extra ontvangers voor wel $5.98 er bij.

Bedankt voor de snelle reacties ;)
Ik denk dat ik voor zo'n Spektum zal gaan ( ken ik niet, de zenders die ik nog heb zijn een Robbe Star, Robbe T-rex en een Graupner FM6)...
Mijn collectie autos die op de nieuwe zender zullen aangesloten worden: Kyosho MP6, Hobao Hyper 7, Tamiya Wild Willy en The Frog. De kerstman brengt misschien wel de Inferno VE en ik heb hier juist een Golden Lunchbox zien staan...

Back