HBZWEEF
PH-SAM
Ik zou aanbevelen de TTV CUB eerst helemaal goed op te knappen.
Het airframe weer up-to-date, met alle vlakken zonder wrong.
Alle RC goed controleren, met de voeding van de ontvanger met minimaal 2 stekkers, liever nog met 2 redundante accu's.
De lengte van de hevels aan de roeren en de servo's zodanig maken/afstellen dat de gewenste volle uitslagen worden bereikt met 1000 resp 2000uSec stuursignaal waarbij de volle uitslag van de servo op minimaal plus en minus 45° benut wordt.
Op een normaal modelvliegveld minimaal 3 vluchten van ± 20 minuten vliegen waarbij de eerste 2 vluchten met één en de zelfde zender.
Daarna alle andere zenders in lijn brengen met de eerste, en daarna pas overnemen proberen.
Ik ga sowieso verder met de reparatie van de TTV-Cub ongeacht of we ooit nog overland-overwater vluchten er mee gaan maken. Het zou mijn eer te na zijn om zo'n model niet veilig en zeker vliegend te krijgen. Ik heb natuurlijk begrip voor Henk's (Enkes) beslissing om af te zien van een Kanaalvlucht alhoewel ik nog graag een ride met de Black Pearl zou willen meemaken. Als locatie en weersomstandigheden het toelaten kunnen we met zijn allen vast nog wel eens vliegen met de TTV-Cub om onze landelijke dagen. Ik hoop dat van harte.
Om de spanningsverzorging extra veilig te maken had je het afgelopen zaterdag over de dubbele contacten van de schuifschakelaar gebruiken in combinatie met een diode en twee stekkers in de ontvanger. Ik leid nu af uit de tekst hierboven dat je waarschijnlijk een dubbele accu bedoelde met een Schottky diode waar bij altijd de accu met de hoogste spanning de stroomverzorging verzorgt. Maar helemaal duidelijk is mij dit niet. kun je dat verder toelichten?