Meeting Noord-Holland

Toen ik onlangs op zoek was naar een meeting en de bijbehorende topic's doornam viel het me op dat er vooral veel meetings in het oosten en zuiden van het land georganiseerd worden. Ik kom zelf uit Noord-Holland dus dat is vaak een eind reizen. Nu is er bij mij in de buurt een sporthal en ik vermoed dat de uitbater daarvan wel openstaat voor indoor vliegen. Voordat ik hem deze vraag wil voorleggen, wil ik graag weten of er überhaupt animo is voor een meeting. Ik zie in de hal (ter grootte van een basketbalveld) niet zo snel 3d mogelijkheden maar coaxiaal, fixed pitch en een verdwaalde king/ belt moet geen probleem zijn. Als er interesse is, kan dat hier kenbaar gemaakt worden. Dan ga ik zo mogelijk kijken wat er te regelen valt.

Groet

JJ

Heb wel belangstelling als het een beetje in het zuiden van Noord-Holland is :-)

Het is de bedoeling dat er alleen met heli's wordt gevlogen?

Het gaat in de richting van Alkmaar. Er is naast de sporthal die ik op het oog heb ook nog een grotere hal beschikbaar in de buurt. Ik heb alleen geen idee of de uitbaters hiervan iets willen weten. In deze hal staat zelfs een tribune (zaalvoetbal en indoor tennis, ongeveer 1,5 veld). Suggesties voor andere modellen/ diciplines zijn welkom maar mijn eerste idee was heli's omdat ik daar zelf ook mee vlieg.

Groet

Uit wieringerwaard

Hee knoxville,

Kom uit wieringerwaard, en vlieg HBK 2 en heb ook zeker intresse om eens indoors te gaan.
Laat maar weten waar en hoe enz.

Groeten,

Dave

Kijk wat interesse. Ik vlieg zelf met een honeybee fp en mijn nieuwe Walkera 38#. Ik wacht nog even wat reacties af en zodra we een man of tien hebben lijkt het me een idee om de uitbater eens aan te spreken.

MVG

Yep goed idee

Ik ben een zeer onervaren helivlieger. Ik heb met de kerst een Lama V4 gekregen. Vind het echt geweldig om te doen. Ik heb al een aantal updates gedaan zoals Extreme- rotorbladen en 2 Extreme motors en een verlengde alu innershaft. Ik vond dat plastic spul van Eskey wel heel snel stuk gaan!
Na wat stoeien met de Gain en Proportional vliegt ie lekker stabiel.
Ik kan alleen niet met een SIM vliegen want ik hheb een G4-Mac en de enige software die ik draaiend krijg is van alphamac RC helicopter. ik vind de Sim alleen niet zo realistich in de zin van het gevoel met de Radio. Dus ik zou graag ook wel een in een lekkere grote hal willen vliegen en de kunst afkijken! Mijn huiskamer is wel erg klein om lekker te oefenen.

Ik kom uit Amsterdam en misschien willen ook nog wel collega's van me mee?

Ed

Hallo,

Er zijn reeds 2 organisatoren van indoors in Alkmaar;
-Aeroclub Kennemerland in de Meent, heli en vliegtuig (Zie ACK Home) Voor iedereen die mee wil vliegen, neem even contact met me op, je bent welkom. (Wel houden we een max van 15 deelnemers aan)
-Erik S. in de Hoornse Vaart.

Met vriendelijke groet,
Gerben

Ik was op de hoogte van het bestaan van de club maar ik was in de veronderstelling dat deze club alleen met vliegtuigen vloog. Niet dus. Het lijkt me leuk om zondag 18 januari even te komen kijken. Ik kan altijd een heli (honeybee fp/ walkera 38#) meenemen maar ik kom in principe gewoon even kijken. Ik kom uit de hoef dus ben er zo. Welke ingang gebruiken jullie?

Hallo Knoxville,
Er zit een foutje in de website, de 18e Januari is een datum van vorig jaar :S
Onze eerstkomende indoor is 1 Februari en je bent bij deze van harte uitgenodigd om mee te vliegen.
Ingang bij de schaatsbaan en dan linksaf door de klapdeur, kom je in de sporthal.
We vliegen van 10:00 tot 12:00uur.
Indoorheli's tot een max van 300gr ivm de veiligheid.

Tot ziens!
Gerben

Super, ik zet de datum in de agenda. Tot dan!

Ik hoor overigens nog steeds graag of de andere interesse hebben want ook zelf iets organiseren blijft nog steeds een optie.

Hallo Knoxville,

Ik ben dus de ander organisator "Erik S." van het indoor vliegen in Alkmaar.
We vliegen nu met 8 heli piloten in een sportzaal van 28x16x7

Omdat de hal niet extreem groot is vliegen we alleen met heli's.
Dit seizoen zitten we aan de maximale bezetting, de sportzaal is met 8 man mooi vliegbaar. Ik heb nog zeker 3 piloten op de reserve lijst staan

1 februari ben ik er helaas niet.

Erik

Laatst bewerkt:
Ik kom vooral uit pure interesse kijken! Als ik zelf niet kan vliegen is dat echt geen enkel probleem en zelf vliegen is al helemaal geen voorwaarde om überhaupt te komen. Met wat voor heli's wordt er bij jullie gevlogen?

Knoxville,

In de sporthal de Meent wordt er bijna alleen maar met coaxiale (lama) heli's en shockflyers gevlogen. In de indoor meetings die ik organiseer worden er met vele soorten heli's gevlogen. Van micro heli's bv HM3#4A/B tot en met de wat grotere heli's zoals de HB King V2/3 en de Belt CP maar geen shockflyers.

Erik

Vandaag even wezen kijken/ vliegen en beviel prima! Leuke club mensen en fijne vlieg omgeving. Even de honeybee fp en de nieuw e-sky big lama kunnen uitgelaten. Zeker voor herhaling vatbaar. Waar staan die foto's ;)?

Het lijkt me ook interessant om eens in de Hoornse Vaart te komen kijken alhoewel daar al wel met grotere heli's wordt gevlogen dan waarmee ik zelf vlieg. Wanneer wordt hier gevlogen? Ook begreep ik dat er één per twee weken wordt gevlogen in Haarlem (sporthal Onze Gazellen) met 600 size heli's. Iemand enig idee hoe laat?

Indoorvliegavonden:

In de sporthal van de
Onze Gezellen

De indoor avonden zijn van 20.00 tot 22.00.

Sessie 3: Helaas vol
4 januari 2009

18 januari 2009

1 februari 2009

15 februari 2009

15 maart 2009

Sessie 4: Helaas vol
12 april 2009

26 april 2009

10 mei 2009

24 mei 2009

7 juni 2009

Hallo Bjorn,

Als je interesse hebt, zondag aanstaande vliegen we met de Aeroclub Kennemerland weer in de Meent in Alkmaar van 10.00 tot 12.00. Je bent van harte welkom.

We hebben wel een bovengrens van 450gr aan de heli's gesteld, als je dat even in de gaten wilt houden.

Groet,
Gerben

Hallo Bjorn,

Als je interesse hebt, zondag aanstaande vliegen we met de Aeroclub Kennemerland weer in de Meent in Alkmaar van 10.00 tot 12.00. Je bent van harte welkom.

We hebben wel een bovengrens van 450gr aan de heli's gesteld, als je dat even in de gaten wilt houden.

Groet,
Gerben

Leuk!, ik had al een mailtje gestuurd naar jullie secretaris, maar nog niets terug ontvangen.

Wat zijn de kosten?
Ik denk dat ik/wij zondag als eerste alleen even komen kijken.
Als het klikt, kom ik zeker de volgende keer vliegen..

Gr. Bjorn

Hier iemand uit Schagerbrug, die ook wel interesse heeft.
Heli is een flybarless 450 Pro.
Die hal, is dat de wielerbaan?

Tim

Back