Mega depron delta (swift)!! 4,66M

Hoe zijn de buizen in het midden gekoppeld?
Ik hoop niet alleen met pur schuim.

Wordt de vleugel nog deelbaar?
Met deze maat en tweemotorig ligt het voor de hand om een driedelige vleugel te nemen. Middenstuk inclusief motoren en dan opsteektips.
Kan je in het middenstuk ook buizen aan 1 stuk gebruiken.

Zelf loop ik ook met idee-en voor een grote vleugel, maar daar kan ik lang mee blijven lopen ☺bouwwijze piepschuim met simpele oppervlakte afwerking
- gekleurde tape van hobbyking
- OF opstrijken met lamineer A4tjes van de action (20 stuks = 2.5m2 voor €1.29)
- OF als het netjes moet met 53 gram/m2 polyester voeringstof ( https://www.stoffen.net) met houtlijm.

Voor de sterkte stalen bezemstelen van de action €0.79

Als alternatief kan ik nog proberen met een polypropyleen vlies materiaal 150 gram/m2 bedoeld als grond versteviging. Gratis hele rol gekregen. Als dit een beetje te lijmen is of aan elkaar te smelten heb ik een mooi onbreekbaar materiaal.

Leuk project. Ik ga jullie volgen.

Laatst bewerkt:
Beste allemaal,

Omdat ik me toch een beetje schuldig voel dat ik geen foto's heb laten zien de laatste tijd heb ik bij deze een tussentijdse foto.
We zijn intussen al weer wat verder. Dit weekend heb ik eindelijk weer tijd om even een verslagje te maken.

IMG_3786.JPG

Met vriendelijke groet,
David Stelma namens de Betuwse modelvlieg club

De Betuwe staat ook wereldwijd bekend om hun enorme hellingen... en jam!

Als ze van Flitetest een betonblok kunnen laten vliegen dan gaat dit ook wel lukken.

Vooral doorgaan met bouwen daar David en consorten :)

Het is al lang geleden dat ik wat gepost heb helaas.
Het schiet er vaak bij in om even wat te plaatsen.
daarnaast zijn er ook wat dagen geweest dat er geen bouwavond was I.V.M koningsdag en dergelijk dat op de donderdag viel.

des al niet te min hebben we wel wat werkzaamheden uitgevoerd. we hebben wat problemen gehad met de dicht maken van de vleugels maar uiteindelijk hebben we een mooie oplossing gevonden.
zie de foto's.

Jong en oud werkt mee aan het model!
IMG_3785.JPG

IMG_3787.JPG

IMG_3789.JPG

IMG_3791.JPG

IMG_3810.JPG

IMG_3811.JPG

op de laatste foto's is ook te zien hoe we het motorhuis willen maken. we hebben een teste gemaakt van 3mm depron om te kijken wat het mooiste zou passen en uitzien. instussen zijn we bezig om deze van licht gewicht triplex te maken

David namens de BMC

Hier het dicht plakken van de vleugel. het eerste stuk ging behoorlijk goed en netjes ook bij de andere vleugel. uiteindelijk was dit stuk ook het enige stuk wat zo goed ging, bij de rest brak er steeds wa af of het sloot niet goed aan. uiteindelijk hebben we dit dus opgelost op latjes depron te lijmen voorop om de ronding te kunnen maken. vervolgens een plaat voor over de rest heen. met wat schuurpapier zorgen we ervoor dat de ronding mooi egaal is.
Het verdiend geen schoonheidsprijs maar functioneel is het wel.
IMG_3823.JPG

IMG_3824.JPG

IMG_4074.JPG

de ruimte tussen de latjes is hier op de foto wel aan de grote kant maar gaat even om het idee, lijm er tussen en dan in de vorm houden. dit is alleen voor de voorkant van het profiel. voor de rest gebruiken we gewoon een op maat gesneden depron plaat.

IMG_4071.JPG

IMG_4072.JPG

er komen nog ailerons met delta mixing erop. elke aileron heeft twee servo's van 6kg torque, metal gear. leek mij genoeg.

Dit is het voor nu. donderdag gaan we weer verder.
Het is de bedoeling dat die 8-9 juli klaar is om te vliegen.

Met vriendelijke groet,
David namens de Betwuse modelvlieg club

De vleugels zitten op het moment met frictie in elkaar. Dit blijft al redelijk zitten maar de vleugels worden met het vliegen ook nog getapet. zodat ze niet los gaan.

we lijmen bijna alles met hete lijm en soms met UHU por of 5min epoxy. voor de indekking hete lijm omdat we hier veel lijm voor nodig hebben, hete lijm is het goedkoopste.
hete lijm is niet het beste om te gebruiken maar is vooral makkelijk, goedkoop en snel droog.
voor kritische punten gebruiken we epoxy en voor de kleine oppervlaktes en goede verbindingen gebruiken we uhu por.

Back