Mega Dragstar II

• Topicstarter Topicstarter Burnout
  • Startdatum Startdatum
B

Burnout

Guest
Hallo

Vandaag ga ik de mega dragstar II bestellen bij Graupner met een Speed 700 BB motor. Heeft een van jullie enig idee hoe hard (ongeveer) deze vaart ?

Groetjes

Van de week m'n broertje z'n mega dragster gemeten met gps van Eelco. Boot is uitgevoerd met sp700 neodym op 14 cellen. Snelheid: 46,2 kph

hoi
vaart de maga dragster van jouw broer goed.
die van mijn stutert aardig.
hier een paar foto's.
willy04.JPG

willy05.JPG

willy02.JPG

gr willy :lol:

@Willy

De gemeten snelheid is van een MegaDragstarII.
Volgens mij, aan de foto's te zien (of vaar je soms met het achterste gedeelte open?), heb jij een MegaDragstar (1). Het vaarbeeld is wel ongeveer hetzelfde, om het stuiteren tegen te gaan zou je het zwaartepunt iets naar voren kunnen brengen.

het is een mega bragster 1.
en ik vaar op op 12 cellen.
ik zal wel porberen het zwartepunt goed te krijgen.

De Mega Dragster 2 is opzich een zeer goed rompje waar een hoop uit te halen is. Met een beetje klooien is de 65 er zeker uit te halen mits het natuurlijk er aan licht wat je er in gaat stoppen. Wat wil je ongeveer extra uit geven aan motor en regelaar. Een 700 Neodym is leuk en op zich al snel, maar met b.v. een 600 inline borstelloos wordt het pas echt leuk.

Ik heb een 700 NEODYM besteld en voor motoren maakt het mij niet zoveel uit hoe duur het is.........

wat is het voordeel of wat is beter aan een 600 borstelloos?

borstelloos is véééééééééééééééélllllllll snelller :twisted: :twisted:

greetz jaimy

hoi
op hoeveel cellen laat je dan zoon inline 600 draaien.
En wat zal dat ongeveer gaan kost met regelaar. :lol:

Dat is al redelijk prijzig, het kan zelfs nog wat goedkoper als je een borstelloze motor van Flyware zou nemen zoals een Shark 12 Bootsmotor (€ 89,-) en de bijbehorende regelaar Easy 4012 (€ 69,-) en je bent voor iets minder dan € 160,- in bezit van een snelle brushless motor en dan ben je op 12 cel heel wat sneller dan een 700 Neodym :wink: .
Goedkopere sets heb ik voor dit werk qua vermogen/cellen nog niet echt gezien. Maar een 700 Neodym is zeker geen slechte keus, en met 14 cel kun je de Mega Dragstar al bijna net zo snel krijgen als met 12 cel en een brushless motor.

Groet,
BJ

hoi
dan zou ik er twee cellen bij moeten plakken.
waaat haal je die shark 12 moter van daan en kan er ook een rokraft 570 op.
want die heb ik er namenlijk nu in liggen.

De Flyware motoren zijn gewoon te koop via www.flyware.de maar andere firma's zoals Gundert kunnen ze ook leveren. Hier in Nederland kun je zo'n motor en regelaar het beste bestellen bij 2Brothers of Quartel, dan heb je ook geen gedoe met de internationale betaling :idea: .

Ik merk weer dat het verschil weten tussen gewone motoren en borstelloze motoren en de daarbij behorende regelaars bij veel youngsters nog niet echt bekend is :wink: :
:!: De Shark 12 motor is zoals eerder genoemd een borstelloze motor, daar heb je dus ook een speciale zogenoemde 3 fasenregelaar voor nodig die borstelloze motoren aan kan sturen. De Flyware Easy 4012 regelaar is zo'n regelaar en is goed geschikt voor die Shark 12 brushless motor.
De Rokraft 570 regelaar waar jij het over hebt is een gewone regelaar en totaal niet geschikt voor een borstelloze motor, van welk type of merk dan ook. De techniek die hier achter zit is veel ingewikkelder.

Wat je eerst nog zou kunnen doen is om eerst maar 's speed 700 Neodym versie te laten varen op 14 cel, dan vaart al stukken sneller dan op 12 cel en probeer dat 's op het water te houden. Als je dat goed lukt dan kun je 's gaan denken aan een evt. borstelloze aandrijving. Het kan geen kwaad je voor de toekomst 's wat meer te gaan verdiepen in de borstelloze aandrijving als je hierop wilt gaan varen, hoe het principe is, wat de voor- en nadelen zijn, enz. Er is genoeg hierover op internet te vinden. 8)

Wat die 2 cel meer eigenlijk betreft, dat kost wat minder dan een complete nieuwe borstelloze aandrijving (motor, regelaar), of niet? :idea:
Zorg wel voor dezelfde type cellen qua merk en capaciteit!

Groet,
BJ

hoi
ik kan dan beter denk ik 2 nieuwe paketten van 7 cellen hallen want die twee cellen krijg je volgens mijn mooit meer het zelfden en voor in een andere boot heb ik ook een 7 cellen paket nodig anders werkt de regelaar niet goed en navy 40/60 regelaar.

Eén van de jongens waar we mee varen heeft sinds april een Mega Dragster II (Broer van Ben). Tot nu toe hebben we op 14 cellen en Speed 700 Neodym 46,9 KM/H gemeten. Bij deze snelheid wordt onze vaarvijver al behoorlijk kleiner. :wink: Vandaag had hij er 16 cellen in gestopt ....... :D
Dit ging behoorlijk sneller. We zullen een volgende keer weer eens meten.

:D

Ik moet helaas wachten op mijn Mega Dragster II aangezien deze voorlopig niet leverbaar is :cry:

Ik zou graag willen weten welke regelaar ik het best kan gebruiken tot 16 cellen. Ik heb namelijk op het moment een regelaar die tot 12 Volt gaat met een piek Amperage tot 90A.

Ik ben bang dat deze gaat roken wanneer ik deze inzet met 16 cellen............of niet?

Groetjes

Burnout

Even (laten) bellen met Wiggerich, Unna Dld, Mega Dragster II 109 Euro, Robbe regelaar 570 (30 cellen 70Ampere) 65 Euro. Je moet er wel even naartoe want ze sturen niet op naar het buitenland.
:D

Back