Mega Dragster 3

• Topicstarter Topicstarter Dico31
  • Startdatum Startdatum
D

Dico31

Guest
Hallo, ik ben Dico, ik ben nieuw hier, ik hou van modelbouw en ik zie dat je hier heel veel informatie kan vinden.

Ik ben van plan om een mega dragster 3 te kopen, met onderstaande onderdelen, kunnen jullie svp je mening geven over of dit goed is.

Mega X mb 28-3508 Brushless motor 3900 toeren per volt 6-12 volt
Compact contol 40 regelaar van Graupner 7,2 tot 14,4 volt en 40 ampere

Ik wil er graag een snelle boot van maken.

Ik weet ook niet precies wat voor accu erin moet, hoeveel cellen en hoeveel ampere. Op de site van Graupner staan 14 cellen 3700 mah.

Ik kan er 10 kopen van 4200 mah, maar ik weet niet of dat er goed genoeg voor is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt.

Groeten Dico

motor ken ik niet maar heeft al te veel toeren voor een mono 2

compact control 40 regellaar vikt uit binnen 3 minuten varen

10 cellen kan maar ik zou het toch op 12 tot 14 houden.

goeie setup
inline 600M 12V (2poler)
goeie regellaar van ongeveer 100amp
12 tot 14 goeie cellen vanaf 3300mah

greetz jaimy

Hoi Jaimy,

Duidelijk geen goeie motor en regelaar voor de dragster! moest ook maar 50 voor de motor en 50 voor de regelaar betalen, heb het gelukkig nog niet gekocht.

Wat vindt jij van de mega dragster 3?

Ik wil graag een leuke maar ook snelle boot, maar ik wil er niet teveel geld aan kwijt zijn.
Ik weet dat als je een beetje een snelle boot wilt, dat je dan flink wat geld moet uitgeven.

Ik heb ook even op jou site gekeken, jij hebt flink wat leuke boten!

Wat bedoel je trouwens precies met mono2?

Is een speed 700 9,6 volt of 700 race 9,6 volt ook goed voor de Dragster?

Kan ik die regelaar die ik wou kopen, dan helemaal nergens voor gebruiken of wel? Waarom fikt hij dan? te weinig ampere?

Hoor het graag van je

Groeten

Ken jij de Micro mogli is dat misschien wat?

Groeten Dico

Dico31 zei:
Hoi Jaimy,

Duidelijk geen goeie motor en regelaar voor de dragster! moest ook maar 50 voor de motor en 50 voor de regelaar betalen, heb het gelukkig nog niet gekocht.

Wat vindt jij van de mega dragster 3? goeie boot alleen de hardware ben ik niet kapot van (de as)

Ik wil graag een leuke maar ook snelle boot, maar ik wil er niet teveel geld aan kwijt zijn.
Ik weet dat als je een beetje een snelle boot wilt, dat je dan flink wat geld moet uitgeven.

Ik heb ook even op jou site gekeken, jij hebt flink wat leuke boten! nog lang niet alles staat er op 8)

Wat bedoel je trouwens precies met mono2? mono 2 is de classe war de boot in valt als je op 12 cellen vaart. en hij valt in de s14 classe als je op 14 cellen vaart met een speed 700 borstel motor
Is een speed 700 9,6 volt of 700 race 9,6 volt ook goed voor de Dragster? dan moet je de speed700 bb turbo neodym nemen maar ik zou even door sparen voor een goed bl setje

Kan ik die regelaar die ik wou kopen, dan helemaal nergens voor gebruiken of wel? Waarom fikt hij dan? te weinig ampere?
de 40 amp regellaar zou je in een mono 1 of mini mono kunnen gebruiken

Hoor het graag van je

Groeten

Ken jij de Micro mogli is dat misschien wat? is leuk alleen wat zwaar.
vaart wel leuk maar moet wel goed gebouwt worden

Groeten Dico

greetz jaimy

Hoi Jaimy,

Wat raad jij mij dan aan, voor een leuke snelle boot, die niet te duur is?

Groeten Dico

Hey,
kijk is op de site van hopf, hierop staan wel wat mooie/snelle mono rompen. Hopf site.
Sommige rompen worden geleverd compleet met motor en hardware voor redelijk weinig geld.
Groetjes, Sam

Hey Sam,

Hartelijk dank voor de informatie.

Ik heb effe een kijkje genomen en je hebt gelijk, dat zijn mooie prijsjes
voor ready to run.

Ik twijfel alleen een beetje tussen 2 bootjes, misschien heb jij er ervaring mee, dus ik wou je vragen welke jou
het beste lijkt, ik wil graag een snel bootje.

Ik twijfel tussen de Cyklon evo en de Pirat m2 evo.

Wat vind jij?

Groeten Dico

zijn bijde goeie boten

over de cyclon evo is veel geschreven
de piratM2 is wat minder bekent maar is er niet slechter op..

overgens staan hier nog meer rompen.
word veel over heen gekeken door nieuwe mensen op de hopf site.

greetz jaimy

Allemaal bedankt voor de informatie :D

Ik heb nog wel een zender en ontvanger nodig voor de boot, ik heb al een zender.

Maar welke ontvanger zou ik moeten hebben? Zou mijn vliegtuigontvanger het ook doen?

(Empfänger Geschwindigkeit 50/60) Dit staat bij de Pirat m2 (voor deze ga ik denk ik, ik kon niet kiezen, maar deze is toch weer 100 euro goedkoper)

Ik vind het alleen jammer dat ik nergens kan vinden wat de afmetingen van de Pirat m2 zijn.

En hoe hard zou hij ongeveer gaan met de Viper 700 NeodymRace?

Groeten Dico

Oh ja, en weet iemand hoe het precies in zijn werk gaat met het bestellen op de Hopf site, daar bedoel ik de betaalwijze en de levering mee.

Bijvoorbeeld wat is de levertijd?

En kan je ook onder rembours bestellen of op rekening?

THANKS

de levertijd is zeer verschilend

bestellen gaat het beste via de fax..
want zelf spreken ze ook niet al te best duits

betalen kan met cradit card . pay pal en gewoon overmaken via de bank.

ik denk dat je op een snelheid van 45 a 50 km/h kunt rekenen met een viper 700 mits goed afgestelt en goed gebouwt.

greetz jaimy

Hoi Dico
Kijk even op mijn website daar staan dacht ik alle boten in die
er te koop zijn en waar
succes. :D
Gr.Jurgen

jurgen dat is nog LANG niet alles wat er te koop is..
zal misschien 10% zijn van wat er tekoop is.

zo mis ik al ruim 20 type's in de F1 tunnel gebied
en heeeel veel in het elektro gebied :wink:

groetjes jaimy

dag dico

heb nog een md3 in de verkoop zie pm

mocht je toch voor nieuw gaan hopf cyklon is super
heb hem zelf ook. hou wel rekening mee als je hem nieuw koopt.
dat je hem van binnen moet lamineren. zijn niet de sterkste boten als je nieuw koopt

groeten jasper

Bedankt voor de informatie!

Weet iemand misschien wat de afmetingen van de Pirat M2 zijn?

Alvast bedankt

Groeten

PS: Ik ben er nog niet helemaal uit Jasper, zodra ik eruit ben laat ik het je horen.

Dico31 zei:
Bedankt voor de informatie!

Weet iemand misschien wat de afmetingen van de Pirat M2 zijn?

Alvast bedankt

Groeten

PS: Ik ben er nog niet helemaal uit Jasper, zodra ik eruit ben laat ik het je horen.

De Pirat M2 lijkt verdacht veel op de Lightning 2, een mono 2 romp van, ik meen. 65-68 cm lang.

Groeten, Jan.

Hallo Allemaal,

Ik heb de Pirat M2 besteld, weet iemand van jullie misschien, welke ontvanger erin kan?

Stond iets van geschwindigkeit 50/60 op de Hopf site.

Als ontvanger (en zender) moet je er eentje hebben die is toegelaten voor boten en auto's (40 Mhz FM; 27 Mhz AM zou ik niet doen voor zo'n snelle boot)
Met een 35 Mhz setje ben je illegaal bezig en maak je geen vrienden, als er in de buurt ook gevlogen wordt...

Heb je de RTR of de losse romp met onderdelen besteld?

We verwachten natuurlijk wel foto's.

De Pirat M2 / Lightning 2 is 650 x 170 mm

Groeten, Jan.

Hoi Jan,

Hartelijk dank voor de informatie.

Eigenlijk wil ik best wel hard gaan, hoe hard denk je dat hij kan gaan?

Ik heb de RTR set besteld. Heb nog een zender en ontvanger nodig, maar ik ben wel in het bezit van een aantal dingen, maar ik weet niet of ik dat voor deze boot kan gebruiken. Zal vanavond even kijken of ik nog wat heb, en dan laat ik even precies weten wat.

Foto's zal ik maken (dat beloof ik) en ik denk dat ik ook wel even een stukje film.

Groeten Dico

Back