Mega geschikt voor hotliner?

• Topicstarter Topicstarter DeepSpace
  • Startdatum Startdatum
D

DeepSpace

Guest
Mijn broertje wil graag weten of een Mega (met vertraging) geschikt kan zijn voor een Hotliner van 1.75 (tis een Coyote) en welke dat dan zou moeten zijn. Hij heeft uitgerekend dat er maximaal een 13" prop op past omdat ie anders door de vleugel gaat. Kistje gaat ongeveer een kilo wegen. Hij zat te denken aan 10 cellen of lipopakket. owjah, de motor/vertraging mag niet dikker zijn dan 35mm, anders past het niet.

mocht het nou niet zo zijn, wat raden jullie dan aan?

alvast bedankt :)

Wat verstaat jij onder hotliner?
Wat wil je bedoel ik eindelijk meer.
Ik vlieg met een mini excel van simprop.
Met een mega 16/15/2 (speed 400 formaat )en een 5.1 op 1 vertraging.
10 X 3/2 sub sanyo cellen
en een 13x 7 prop trekt hij mijn 1300 gram net vertikaal.
7500 toeren met volle accu.
Hij trekt met volle accu 35 ampere.( dat is maar kort, hij zakt snel onder de 30 ampere) )

Hallo,

Lift off xxs met mega 16-15-2, 4 op 1 maxxon en 12*8 prop, 7 cellen 2/3 sub-c..
Gaat net loodrecht, wel leuke motorloop.

Groetjes Aldert

Denk dat er meer gekeken wordt naar xx-20-xx en xx-30-xx motoren. De bedoeling is volgens mij brute power en als een gek vertikaal.

DualdudE zei:
Denk dat er meer gekeken wordt naar xx-20-xx en xx-30-xx motoren. De bedoeling is volgens mij brute power en als een gek vertikaal.

kijk, u snapt het 8)

zelf vlieg ik met een LiftOff XS. 10Xsanyo rc-4/5sc 1600. mega 22/30/3 prop 10x6.
gaat als een speer.

Ik vlieg met een Mega 22/20/01 met 5.2 : 1 vertraging en 10 X GP 3300 met een 14 X 12 prop en dan zit ik op 125 A.
Ik heb ook wel een 12.8 X 13 geprobeerd en dan zit je op ongeveer 100 A en dat is dan net te doen met een 70 A regelaar van Jeti of Hacker, kom je boven de 100 A dan moet je over stappen op een F5F 125 A regelaar en die is een stuk duurder.
Met dit setje zie je de hotliner verticaal zelfs versnellen en hoef je het gas maar een paar sec. open te zetten, meer moet je ook niet doen want dan stook je de regelaar op.

Die combi die Wim noemt (22/30/3, 10 cel, 10x6) is een bekend recept.
Een kist van 1800g zal daarmee zo'n 7 m/s stijgen (die kilo die je noemde was toch leeg gewicht neem ik aan?)

Het kan altijd harder, maar deze combi heeft een paar voordelen:
- Stroom met 40A niet idioot hoog, dus BEC mogelijk en lichtere accu's (4/5 1600 of lipo's)
- Zelfde gewicht als 7-8 cellen + sp600, dus past in hoop e-zwevers (Maar dan 3 keer het vermogen)
- Geen vertraging nodig.

In mijn oude sinus zit overigens een mega 22/20/2 1:2.4gear, 12.5x7prop, 60A en >12 m/s vertikaal

Die 22/20/2 met 60A lijkt mij persoonlijk een hele leuke combo. 12m/s is ook niet verkeerd en 60A is ook nog te doen. :)

Je kunt het ook zo bekijken.
De Coyote is ontworpen voor bijvoorbeeld de hacker B40 s12, of een hacker B40 7L.
Dus zoek iets wat het een beetje haalt bij deze setup.
Ik heb meegekregen dat een Mega 15/13/3 geschikt is. Maar die bestaat geloof ik niet meer.
Vliegklaar gewicht coyote zit tussen de 1000gr - 1200gr.. vliegklaar.

Overigens keek ik bij hacker en die B40 6l met 4,4:1 is wel een mooie optie.

Cheers

Peter

Mijn Acro vlieg ik met een Jeti 30-3, 10 cellen en een 10x7 prop. Die trekt zo'n 30-35 ampaire en zorgt dat mijn 2 kilo wegend toestel redelijk verticaal omhoog gaat dus jou 1 kilo moet zeker lukken.
De Jeti kun je laten vliegen tot 12 cellen dus dat is dan zo'n 60 watt extra nog.
En een voordeel de motoren van Jeti zijn niet zo duur.

Groeten Maarten

Ook goede motor die jeti.
jeti 30-3 is iets sterker dan de mega 30-3 (kan dus grotere prop op bij zelfde stroom).
Mechanisch niet geschikt om op 16 cellen te gebruiken wat met mega weer wel kan.

Back