meivakantie hellingvliegen op zoutelande

robert14

Forum veteraan
hallo allemaal

in de meivakantie ga ik naar zeeland. aangezien ik in het noorden woon is zeeland natuurlijk de ideale uitdaging om te gaan hellibgvliegen! en dan natuurlijk de zoutelande...
indien de weersvoorspellingen goed zijn (droog en goede windrichting). zijn er dan meer mensen die gaan vliegen op zoutelande?? ik heb verder geen ervaring met hellingvliegen dus dan lijkt me het wel leuk om eventueel met meerdere mensen samen te gaan vliegen. gewoon de zagi en dlg mee. is er te weinig wind, kunnen we altijn nog smijten :P

greetz robert

hallo allemaal

in de meivakantie ga ik naar zeeland. aangezien ik in het noorden woon is zeeland natuurlijk de ideale uitdaging om te gaan hellibgvliegen! en dan natuurlijk de zoutelande...

greetz robert

Je bent niet de enigste die in mei vakantie plannen heeft :D:D.
Ik ga dan naar het oosten om bij weinig wind langer en hoger thermiek te kunnen draaien ;).

Gr. Evert.

raymond!
dan moet je natuurlijk niet zo gaan beginnen... dan is er voor mij helemaal geen lol meer aan.... ik probeer mn ouders nog steeds zover te krijgen om met de vakantie daarheen te gaan. lukt nog niet helemaal... :(

ik ben van zaterdag tot zaterdag in zeeland dus als iemand kan hoor ik het graag natuurlijk ;)

pssst raymond
plekkie over?? :lol:

ik neem wel genoegen met een plekkie in de aanhanger :lol:
nouja laat ook maar zitten...

duss weer :ontopic:

wie gaan er allemaal vliegen op zoutelande?

en mensen nog tips voor de eerste keer hellingvliegen? heb al veel kunnen leren van youtube filmpjes (vooral lvs raymond)

Tip: neem lijm en tape mee en geen vliegtuig waar je heel zuinig op bent. Ik heb begrepen dat de landingsmogelijkheden op Zoutelande niet uitblinken in vliegtuigvriendelijkheid.

hmmm, zagi van epp, kan bijna niet kapot, alleen vleugeltips kunnen kapot maar dan is ducktape je grote vriend. daarnaast denk ik een dlg (blaster) mee. die kan wel wat wind hebben. is een 1.5 meter kist en weegt 380 gram en met ballast 440.

Tip: neem lijm en tape mee en geen vliegtuig waar je heel zuinig op bent. Ik heb begrepen dat de landingsmogelijkheden op Zoutelande niet uitblinken in vliegtuigvriendelijkheid.

Valt wel mee, ligt eraan waar je gaat vliegen. :p

Rij niet naar Dishoek, maar naar Strandpaviljoen De Zeeuwse Rivièra 3e Zuiderstrand Zoutelande, Duinweg 111, 4374 ED Zoutelande. Als je voorbij het Beach Hotel bent (Duinweg 97) zijn daar parkeerplaatsten die buiten het toeristenseizoen niet vol zijn. Neem Duinovergang 11 (Deap Dean) richting strandpavilioen Zeeuwse Rivièra. :D

Pad op, naar boven en naar links, richting de parapent plaats: HOOG, Spectaculair, en gevaarlijk landen.:)

Pad op, naar boven rechtdoor en dan rechts, minder hoog, lage overgang en trap waarmee je rustig met de zender naar beneden kan. Zwever (met motor) vanaf de bovenkant van het duin naar beneden gooien. Bij het landen: Even verder naar rechts lopen en de trap afdalen. De eerste paar keer rechts starten en landen op het strand scheelt veel plak werk.;)

PS: Als de wind niet tussen Zuid - West staat: Even Googlen en je vind altijd een duin of dijk op Walcheren die haaks op de wind staat in de buurt. Met een Zeewindje ga je het helemaal maken in de mei-vakantie !! :p

Gr. Evert.

heb al een uitnodeging van jan-willem
lijkt me zekers leuk om daar te gaan vliegen. ik ga alle opties zeker meenemen en op dat moment even kijken wat de beste plek is om te gaan vliegen ;)

als ik weet wanneer je daar aanwezig bent ( ik heb altijd MEIVAKANTIE ) en de wind zit goed
kom ik af naar Zoutelande , ik heb daar een klein beetje ervaring .
en Jan Willem , de FOX is natuurlijk ook ter plaatste .

Laatst bewerkt:
ik heb de planning om bij jan-willem ta gaan vliegen zoals het nu lijkt. zij hebben een startplaats voor de vliegclub ;)

zondag lijkt me wel redelijk toch? in ieder geval zuider wind met kracht 3. ik neem aan dat het dan weer ik voor lichte kistjes? dlgtje of zagi gaat dan mee .

hellingvliegen is easy... gewoon even wat lezen op internet hoe je vliegt, en als je gaat vliege met veel wind (lood bijsteken)

en een dosis lef... want het is niet vanzelfsprekend van een zwever zonder kennis van een helling af te gooien.... maar zodra het goed waait zal alles blijven zweven hoor :) no panic.

veel plezier :)

Back